2583 optocht praalwagen Tuinbouw Hoorn des Overvloeds zou Pijnacker moeten zijn
-
2583 optocht praalwagen Tuinbouw Hoorn des Overvloeds zou Pijnacker moeten zijn
belijnde ongelopen fotokaart
Van Martin Snuverink
De tuinbouw in Pijnacker (met Delfgauw) was hoofdzakelijk voor de lokale voedselvoorziening. De tuinders voeren met hun schuiten naar de Delftse veiling. Bloementeelt was er niet en zeker geen bedekte. Dit plaatje kan ik dan ook niet in Pijnacker plaatsen.
-
aan Martin
Martin, jammer, de kaart komt uit een partij Pijnacker die een handelaar heeft gekocht van iemand uit Delft. Kun je nog iets melden over de lantaarnpaal?
Van Martin Snuverink
Arnold, de lantaarnpaal lijkt mij een privé-exemplaar dat op eigen erf staat. De paal is korter dan openbare lantaarnpalen en de armatuur ziet er ook wat goedkoop uit. Nooit eerder gezien. Meer kan ik er helaas niet van maken.
-
ik ontving vandaag onderstaande mail van Mieke van der Kuij
Beste mensen,
Op de site van oude ansichten staat een foto waarvan de betekenis kennelijk onbekend is. De foto bevindt zich o.a. in het archief van het Historisch Genootschap Oud-Pijnacker.
De versierde wagen is onderdeel van een optocht die in 1913 werd gehouden ter gelegenheid van de onafhankelijkheidsviering: 100 jaar onafhankelijk van Frankrijk. De foto is gemaakt in Delfgauw bij het brandspuithuis. De lantaarn is een petroleumlamp.
Momenteel hebben wij een tentoonstelling in de bibliotheek van Pijnacker waar o.a. de serie te bekijken is.
Vriendelijke groeten,
Mieke van der Kuij
Op de site van oude ansichten staat een foto waarvan de betekenis kennelijk onbekend is. De foto bevindt zich o.a. in het archief van het Historisch Genootschap Oud-Pijnacker.
De versierde wagen is onderdeel van een optocht die in 1913 werd gehouden ter gelegenheid van de onafhankelijkheidsviering: 100 jaar onafhankelijk van Frankrijk. De foto is gemaakt in Delfgauw bij het brandspuithuis. De lantaarn is een petroleumlamp.
Momenteel hebben wij een tentoonstelling in de bibliotheek van Pijnacker waar o.a. de serie te bekijken is.
Vriendelijke groeten,
Mieke van der Kuij
-
Delfgauw bij het barndspuithuis
Mieke van der Kuij, hartelijk dank voor je bijzonder waardevolle bijdrage. Kun je (ja, nu wordt ik een klein beetje brutaal) misschien ook nog iets met 2584? Kaart komt uit dezelfde partij.