2882g stolpboerderij HK

Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van boerderijen en overig agrarisch die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak

2882g stolpboerderij HK

Bericht door Arnold Tak »

Een Noord Hollandse Stolpboerderij met versierde dakkapel. Een bruggetje om bij de boerderij te komen, Twisk, of Opperdoes?
Belijnde achterkant.
Bijlagen
Tak40-00.jpg
Niet Geregistreerd

Bericht door Niet Geregistreerd »

Ik ben gaan kijken bij mij in het dorp, maar kan het niet meteen plaatsen, hoewel deze bouwstijl uit het einde van de 19e eeuw, wel veel voorkomt hier.
Deze stolpboerderij is voor Twisk aan de kleine kant en de brug is hier aan de linkerkant van het huis, in Twisk staan de bruggen hoofdzakelijk aan de rechterkant.
Ik sluit het niet uit, zal ook nog even verder zoeken in het buurdorp Opperdoes.

Jacques Laureys
Niet Geregistreerd

http://www.beeldbank-nh.nl/component/pr ... D&start=72

Deze boerderij heeft dezelfde ronde stippen tuSsen de ramen .. Ook een bruggetje en ramen kloppen ook wel alleen is het geveltje niet zo mooi als op zp

Natas
Niet Geregistreerd

Via google streetview zoeken op zuiderWeg 4 twisk ..
Natas
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

De boerderij lijkt inderdaad heel erg. Alleen die rechterhoek met blokken ontbreekt. Verder zou de zon dan in het noordwesten staan. Dus toch maar niet...
Niet Geregistreerd

Zuiderweg inderdaad niet, deze boerderij lijkt er niet op en staat ook helemaal geïsoleerd, op de foto staat er duidelijk rechts een boerderij naast.
Op de Dorpsweg staat er een gelijkende boerderij, met blokken aan weerszijde, alleen is de voorgevel beduidend breder. Dus in ieder geval geen Twisk, maar wel in de buurt.

Jacques Laureys
Plaats reactie

Terug naar “Agrarisch en Boerderijen”