2990 luchtfoto van agrarisch complex in bomenrijke omgeving

Plaats reactie
Arnold Tak

2990 luchtfoto van agrarisch complex in bomenrijke omgeving

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde ongelopen fotokaart nr. 3961-38
het complex met 2 hooimijten ligt bij een viersprong, waaraan een rietgedekt huisje staat
Bijlagen
2990.jpg
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Gelderland.
Ceporinus
Junior Zoeker

Gelijkenis met 2862

Bericht door Ceporinus »

Arnold,

Ik heb stellig het idee dat we hier te maken hebben met hetzelfde boerderij-complex als op het zoekplaatje 2862.
Met Snuverink denk ik ook aan de Betuwe, weg onderzijde lijkt een dijk.. misschien omgeving Maurik, Lienden, Kesteren.
Daar liggen langs de Lekdijk van die grote boerderijen..

Groet

Gert de Kruijff
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Goed gezien, Gert! 2862 en 2990 tonen onmiskenbaar hetzelfde boerenerf. Ook zien we een vrij hoge dijk. Gezien de zonstand zal het eerder de Lek- of Rijnbandijk zijn dan de Betuwse Waalbandijk.
Het Land van Maas en Waal parkeer ik voorlopig.
De bomen zijn ongetwijfeld van een hoogstamboomgaard en niet van een bos. De dijk wordt gekruist door een afrolweg en een weg die de uiterwaard ingaat, waarschijnlijk naar een veerstoep of een steenbakkerij.
Foto 2862 is een stuk ouder dan 2990. Op 2862 is de binnendijkse afrol er nog niet.
Op oude topokaarten heb ik gezocht naar zo’n kruising, maar niets gevonden. Toch moet dit tafereel systematisch oplosbaar zijn.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Inderdaad Martin, even systematisch zoeken, en daar is-ie dan: http://goo.gl/maps/2v7wl

Kerklaan 16 in Heesselt (volgens Google)
Arnold Tak

Heesselt, Kerklaan (vanaf Waalbandijk)

Bericht door Arnold Tak »

Martin, Gert en Peter, wat een prachtige ervaring hebben jullie me bezorgd. Twee vliegen (oftwel 2 oplossingen) in één klap. Gert, ik weet dat je iets met boerderijen hebt. Je zult daarom wel met extra interesse hebben gekeken. Maar dat je de overeenkomsten zag tussen 2862 en 2990 is toch wel heel opmerkelijk. Wat een vondst. En dat terwijl de twee zoekplaatjes uit twee verschillende bronnen komen. Het blijft toch iets wonderbaarlijks, deze site. En dat allemaal dankzij jullie bijzonder bekwame oplossers. Ik prijs me gelukkig met jullie als deskundige en zeer gewaardeerde sitebezoekers. Heren, driewerf dank.
Ceporinus
Junior Zoeker

Oplossing

Bericht door Ceporinus »

Arnold.. Dank voor de complimenten.. Mijn opmerking was slechts een aanzetje..

Ik herken inmiddels (soms) situaties en luchtfoto's uit het Gelderse Rivierengebied... Mijn geboortegrond..

Ere wie ere toekomt: Peter en Martin: chapeau!

Gert de Kruijff
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”