3231 ijsverkoop in historisch stadcentrum

Plaats reactie
Arnold Tak

3231 ijsverkoop in historisch stadcentrum

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
Bijlagen
3231.jpg
jan lemmens
Senior Zoeker

Bericht door jan lemmens »

Lier, België.
Arnold Tak

België, Lier

Bericht door Arnold Tak »

Jan Lemmens, ik heb met Google.Maps door Lier gezworven en inderdaad de toren gevonden op de Grote Markt. Maar het pleintje direct in de omgeving daarvan vinden, waar de opname is genomen, is me niet gelukt. Maar dat maakt mijn plezier en niet minder om. Er openen zich nieuwe vergezichten voor me met deze actie.
Antoon Bosselaers
Junior Zoeker

wereldtentoonstelling 1930 Antwerpen

Bericht door Antoon Bosselaers »

Arnold voelde al nattigheid en terecht, want dit is helemaal niet in Lier. De toren op de achtergrond is inderdaad de belforttoren van Lier, maar dan wel de versie uit hout en plaaster op de wereldtentoonstelling in 1930 te Antwerpen. De andere gebouwen zal je tevergeefs zoeken in Lier, en hebben er ook nooit gestaan. Daarom kon Arnold ze ook niet vinden. We zien hier een stukje uit de wijk 'Oud België', die was opgebouwd uit reconstructies uit hout en plaaster van panden van over heel het land en die het 100 jarig bestaan van België meer luister moest geven. Een kleurenkaart van hetzelfde pleintje vind je hier: http://www.inoudeansichten.nl/ansichten/antwerpen/p82911-wereldtentoonstelling-1930-thema-oud-belgi-05.html
jan lemmens
Senior Zoeker

Bericht door jan lemmens »

Bedankt Antoon. Ik herkende natuurlijk het belfort van Lier, maar kon ook het pleintje niet vinden op kaart of foto.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”