3303 panorama met o.a. kerkgebouw

Plaats reactie
Arnold Tak

3303 panorama met o.a. kerkgebouw

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
de kaart is wel beschreven, in het Nederlands:
op het ogenblik heb ik geen betere aanzicht daarom deze. Deze heb ik van het dag (bedoelt dak) uitgenomen op het nokkie bij hevige wind. Daarna volgt er een verhaal met veel heimwee.
Bijlagen
3303.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Mittweida in Saksen

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak

Duitsland, (Saksen), Mittweida

Bericht door Arnold Tak »

Peter, je komt met een plaats waar ikzelf nog nooit van hem gehoord. Hoe vind jij de juiste plek nou? Ik dat een kwestie van uren turen, weet je zulke selectiecriteria te formuleren dat internet al een beperkt aantal mogelijkheden biedt of heb je nog meer opties in je trukendoos? Ik denk dat er meer bezoekers van deze site zijn die zich dat afvragen. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je je geheimen heel graag toch ook liever voor jezelf houdt. Maar dat we telkens mogen meegenieten, verschaft vanzelfsprekend ook al de nodige vreugde. Dus .... magnifiek weer en graag tot een volgend contact.

Op aanwijzing van Peter Mittweide (wat ik in eerste instantie onjuist typte) veranderd in Mittweida.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik heb hier inderdaad wel wat tijd ingestoken. Je let op regionale bouwdetails, en ik vond het wel "middenduits" eruit zien. Dan probeer je eens wat, en Googelen op afbeeldingen met als zoektermen "Kirche" en "Sachsen" bracht mij toch wel vrij snel bij deze kerk, met karakteristieke torenbekroning en een forse dakruiter. Dit is de afbeelding die ik in eerste instantie vond: http://static1.akpool.de/images/cards/54/541797.jpg. Al met al geen raketwetenschap (zoals de Engelsen zeggen)...

Overigens is het classicistische geveltje links een zijgevel van de Pestalozzischool (waar ik geen goede foto van heb kunnen vinden, wel van de hoofdgevel), en het gebouw rechts onder de kerk de "Alte Pfarrhäuser", tegenwoordig een museum (http://www.panoramio.com/photo/57315507).

En o ja, de stad heet Mittweida (laatste letter is een a) ;)
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”