belijnde ongelopen fotokaart
R. Guilleminot, Boespflug et Cie. - Paris (o en e aan elkaar)
thema dat ikzelf verzamel: deltiologie
diverse kaarten (lijken allemaal op elkaar, waarschijnlijk uit een serie) laten volgens mij een strandgezicht zien
boven de kaarten hangt een plattegrond
staat deze horecagelegenheid aan het strand?
rechts opgeklapte tafeltjes en stoeltjes
3404 verkoop van prentbriefkaarten bij café
-
-
- Senior Zoeker
Geen idee, kaarten van Guilleminot-Bœspflug kunnen overal vandaan komen (ook buiten Frankrijk), maar die landkaart intrigeert. Het lijkt me een topografische kaart, en ik zie daar geen zee op, enkel land. Rechts een aantal rivieren die dus naar het oosten afwateren (ik ga er maar van uit dat de winkelier de kaart niet op de kop heeft opgehangen en noord dus boven is). De ansichtkaarten geven mij in ieder geval geen houvast. Mocht dit Frankrijk zijn, dan denk ik (vanwege de vermoede hydrologische situatie van die kaart) aan de Vogezen of het Centraal Massief. Misschien zijn er nog andere mogelijkheden. Toeristische plaatsen uit die tijd waren voornamelijk kuuroorden (van het type Vittel, Contrexéville, enz.). Maar misschien zit ik er zwaar naast...
-
- Senior Zoeker
In of bij La Courtine
Beste ouders, lieve Ine...
De kaart is van de omgeving La Courtine. Op de ansichtkaarten zie ik ook militaire tentenkampen staan. Dus daar zal het waarschijnlijk zijn.
De kaart is van de omgeving La Courtine. Op de ansichtkaarten zie ik ook militaire tentenkampen staan. Dus daar zal het waarschijnlijk zijn.
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Analyse van de kaart; de ansichtkaarten
De kaart, met belangrijkste rivieren en ongeveer de locatie van La Courtine.
Een ansichtkaart laat in ieder geval de officiersmess zien: http://images-01.delcampe-static.net/img_large/auction/000/213/647/151_001.jpg
Een ansichtkaart laat in ieder geval de officiersmess zien: http://images-01.delcampe-static.net/img_large/auction/000/213/647/151_001.jpg
-
Frankrijk, La Courtine
Peter, je hebt al een geweldig resultaat behaald door het traceren van de plattegrond en de kaart met de officiersmess op de 2e rij, de 2e van links op mijn kaart. Ik had eigenlijk nooit echt de hoop dat de kaart te identificeren (de Fransen zeggen à identifier) zou zijn. Omdat ik het thema Deltiologie verzamel (alles rond de prentbriefkaart zoals het produceren, verhandelen, verzamelen e.d.) sprak deze kaart me sowieso aan. Wat opvalt is dat het wegdek ongeplaveid is, net zoals op de kaart die je ons al eerder liet zien.
Ik vind de aangeleverde gegevens van een dusdanig gehalte, dat ik uiteindelijk heb besloten de kaart als opgelost te beschouwen, ondanks het ontbreken van een onbetwistbare bewijsopname. Het is namelijk de vraag of die er ooit wel zal komen.
Ik vind de aangeleverde gegevens van een dusdanig gehalte, dat ik uiteindelijk heb besloten de kaart als opgelost te beschouwen, ondanks het ontbreken van een onbetwistbare bewijsopname. Het is namelijk de vraag of die er ooit wel zal komen.