belijnde ongelopen fotokaart van een versierde straat met Koninginnedag (31 augustus)
links een pakhuis met: wagens te huur
dan een huis met op de ruit: fruit en delicatessen
weer iets verder naar rechts: rijwielhandel onder een zwart uithangbord: rijwielen
dan huizen die worden gekenmerkt door verticaal metselwerk op de bovenste etage
het lijkt alsof de straat naar het eind flauw naar links afbuigt
de straat vormt aan het eind een T-kruising met een andere straat
links en rechts blijven de goothoogtes ongeveer stabiel
ik vermoed dat de opname niet ver van de hoek van een straat is genomen
de straat kent diverse souterrains
ik heb een gevoel met Bergpolder (tussen Gordelweg en Bergweg) en Middelland - Nieuwe Westen
die straten zijn aldus tot 1920 aangelegd, wat wel overeenkomt met de bouwwijze en architectuur
één bouwblok valt met name op, dat tussen de twee portalen met de telkens 2 kleine ramen boven de dubbele huisdeuren
het huisnummerbordje is niet te lezen, dus ik kan niet bepalen welke kant we opkijken
gezien de breedte van de straat heb ik gedacht aan straten die iets weg hebben als de Ackersdijkstraat en Doedesstraat
met de nieuwe versie van Google Maps kan ik helaas veel moeilijker uit de weg dan de vorige
morgen ben ik als stadsgids in Rotterdam actief, heb nog wat meer te doen en als ik even tijd heb zal ik op de fiets door die buurten karren
ik heb het in ieder geval nog niet kunnen ontdekken
ik hoop natuurlijk dat de hier zichtbare bebouwing nog niet het slachtoffer is geworden van de stadsvernieuwing
3460 Rotterdam ca. 1925
-
-
- Senior Zoeker
Het is de Ackersdijkstraat. De foto is genomen vanaf de Bergselaan richting Willebrordusstraat.
http://www.fotovanrotterdam.nl/foto/B0007.JPG
https://maps.google.nl/maps?q=Ackersdij ... 3,,0,-5.66
Arnold, je had het kunnen weten. Zie oplossing 2452 met de andere andere kant van de straat. Wel weer een mooie aanwinst voor je collectie.
http://www.fotovanrotterdam.nl/foto/B0007.JPG
https://maps.google.nl/maps?q=Ackersdij ... 3,,0,-5.66
Arnold, je had het kunnen weten. Zie oplossing 2452 met de andere andere kant van de straat. Wel weer een mooie aanwinst voor je collectie.
-
Rotterdam, Ackersdijkstraat vanaf Bergselaan (richting Willebrordusstraat)
Jan, je hebt me het verdere zoekwerk bespaard. Ontzettend bedankt daarvoor. Hoefde ik ook niet te gaan 'rondfietsen'. Ik vertelde het mijn vrouw dat ik toch behoorlijk had zitten suffen en die suggereerde de eerste stappen van een pril ontluikende dementie. Vanavond komt er een tv-programma over dit onderwerp en ik kreeg het dwingende advies om daar maar eens naar te gaan kijken. Ja, en wie ben ik dan om zo'n advies in de wind te slaan. Dus vanavond mijn voorland maar eens gaan verkennen.
Het is toch wel ongelofelijk dat ik zoveel kaarten heb dat ik af en toe niet eens meer weet wat ik heb. Ik zou eigenlijk wat langer van aanwinsten moeten genieten alvorens ik ze archiveer (keurig in stalen ladenkastjes, in hoesjes, per wijk op wandelvolgorde). 40 laadjes met hoeveel kaarten per lade? Niet belangrijk, maar wel dat ik eigenlijk mijn eigen verzameling eens wat meer op mijn gemakkie zou moeten doorkijken. Een goed voornemen. Moet ik wat meer tijd voor vrijmaken. Maar ik lijd aan dezelfde kwaal als een boel andere mensen, we willen teveel.
Het is toch wel ongelofelijk dat ik zoveel kaarten heb dat ik af en toe niet eens meer weet wat ik heb. Ik zou eigenlijk wat langer van aanwinsten moeten genieten alvorens ik ze archiveer (keurig in stalen ladenkastjes, in hoesjes, per wijk op wandelvolgorde). 40 laadjes met hoeveel kaarten per lade? Niet belangrijk, maar wel dat ik eigenlijk mijn eigen verzameling eens wat meer op mijn gemakkie zou moeten doorkijken. Een goed voornemen. Moet ik wat meer tijd voor vrijmaken. Maar ik lijd aan dezelfde kwaal als een boel andere mensen, we willen teveel.