belijnde ongelopen fotokaart, gekocht als Rotterdam
links een muurtje, wijst dat op een singel of een afgeschermde speelplaats?
appartementengebouw met inpandige trappen met fraaie boog boven entree
straatnaambordje is onleesbaar, al lijkt het wel uit 2 woorden te bestaan met het eerste woord veel korter dan het tweede
evenwijdig aan gebouw op achtergrond nog een vier etages hoog woongebouw
voelt aan als Blijdorp, Bergpolder of op Zuid, Carnisse, Charlois maar daar ben ik niet goed thuis, maar kan net zo goed Schiedam of wat dan ook zijn
onderaan de balkons op de bovenste etage zijn hijsbalken aangebracht
3508 Rotterdam, maar waar?
-
-
- Senior Zoeker
Dit is volgens mij de hogerbeetstaat te Rotterdam
https://maps.google.nl/maps?q=Hogerbeet ... ,,0,-13.74
https://maps.google.nl/maps?q=Hogerbeet ... ,,0,-13.74
-
Rotterdam, Hogerbeetsstraat
Jeannet, zonder twijfel helemaal goed. Het muurtje links hoort dus bij de tuin van het huis op de hoek van de Statensingel. Heel knap gevonden. Ontzettend bedankt.
Zaterdag kwamen de oplossers bij elkaar voor hun jaarlijkse uitje. Jouw naam viel ook nog en of iemand je emailadres had zodat we je hadden kunnen bereiken om je ook uit te nodigen. Wie weet volgend jaar?
Zaterdag kwamen de oplossers bij elkaar voor hun jaarlijkse uitje. Jouw naam viel ook nog en of iemand je emailadres had zodat we je hadden kunnen bereiken om je ook uit te nodigen. Wie weet volgend jaar?
-
- Senior Zoeker
Ja, Jeannet (uit Leiden?), helemaal goed. Voor de volledigheid, het gaat om de huisnummers 24 t/m 32. De blokken bestaan uit 4 lagen plus een zolderetage. Er zijn 3 woningen boven elkaar (a/b/c). Ik ben wel benieuwd hoe deze fraaie, riante, typisch Blijdorpse, jaren 1930 appartementen zijn ingedeeld. Parterre, 1e + 2e etage, 3e + 4e etage? Wie weet dit?