2592g witte villa Eik en Duin afgestempeld in Haarlem in 1909 SvW
-
2592g witte villa Eik en Duin afgestempeld in Haarlem in 1909 SvW
belijnde gelopen fotokaart met zegel gestempeld Haarlem 1909
-
- Senior Zoeker
Er zou een Eik en Duin zijn (geweest) op de Nicolaas Beetslaan 1 in Aerdenhout (http://de-wit.net/bronnen/tel1915/pag/391.htm). Daar zie je nu een hoop mist (iemand die niet wil dat je z'n huis ziet) met StreetView. Waarschijnlijk een nieuwer pand. Is dit de voorganger?
-
- Senior Zoeker
Peter Smaardijk schreef:Er zou een Eik en Duin zijn (geweest) op de Nicolaas Beetslaan 1 in Aerdenhout (http://de-wit.net/bronnen/tel1915/pag/391.htm). Daar zie je nu een hoop mist (iemand die niet wil dat je z'n huis ziet) met StreetView. Waarschijnlijk een nieuwer pand. Is dit de voorganger?
naar mijn idee is de nicolaasbeetslaan juist , alleen bewijzen is lastiger .
inderdaad villas verzonden met poststempel haarlem zijn vaak aerdenhout/bloemendaal / de naam klopt met het gebied wat net als veel luxe panden op duingrond werd gebouwd / de stijl past heel goed in aerdenhout/ adresboek 1916 geeft inderdaad een eik en duin op nicolaasbeetslaan 1.

-
- Senior Zoeker
Ik raadpleeg wat oude topografische kaarten, en daar waar nu nr. 1 is, was in ieder geval in 1920 nog niks... Dus misschien is de nummering veranderd. Zou het dan dit pand kunnen zijn? Helaas slecht te zien...
Van Martin Snuverink
Op de huidige plaats van Nicolaas Beetslaan 1 te Aerdenhout, hoek Schulpweg, stond zelfs in 1925 (volgens de topokaart van 1926) nog geen huis.
-
- Senior Zoeker
Niet Geregistreerd schreef:Op de huidige plaats van Nicolaas Beetslaan 1 te Aerdenhout, hoek Schulpweg, stond zelfs in 1925 (volgens de topokaart van 1926) nog geen huis.
martin bedankt voor de tip .. maar waar moeten we precies nr 1 dan wel zoeken .. een stuk verder de weg op ? maar wel aan de zelfde kant
-
- Senior Zoeker
Op WWW is het pand volgens mij met de toren te zien.
http://watwaswaar.nl/#Qa-c0-8-1-1v-1-2fYu-2XDE---fne
http://watwaswaar.nl/#Qa-c0-8-1-1v-1-2fYu-2XDE---fne
-
- Senior Zoeker
Peter Smaardijk schreef:Ik raadpleeg wat oude topografische kaarten, en daar waar nu nr. 1 is, was in ieder geval in 1920 nog niks... Dus misschien is de nummering veranderd. Zou het dan dit pand kunnen zijn? Helaas slecht te zien...
NB: met "dit pand" bedoel ik dus nr. 3. Ook eens op Bing gekeken. De rechterzijde van het pand klopt wel, maar de linkerzijde (met het torentje dus) zie ik niet zo...
-
- Senior Zoeker
nr 5
Vandaag een lijst met villanamen en adressen gehad van de historisch vereniging bloemendaal .Deze is ooit gemaakt door een ambtenaar voorPeter Smaardijk schreef:NB: met "dit pand" bedoel ik dus nr. 3. Ook eens op Bing gekeken. De rechterzijde van het pand klopt wel, maar de linkerzijde (met het torentje dus) zie ik niet zo...
monumentenzorg.Hier op staat villa eik en duin met als adres nicolaas beetslaan nr 5 ..vermoedelijk de oude nr 1 .
IK BEN ER VAN OVERTUIGD DAT DIT DE JUISTE VILA IS ..MAAR ECHT BEWIJS HEBBEN WE NOG STEEDS NIET

-
- Senior Zoeker
met streetvieuw lijkt nr 5 er niet op en begin ik net als peter er steeds meer in te geloven dat het nr 3 is maar dan met het torentje eraf ..zal morgen eens op lokatie kijken of het te zien iswijngaarden schreef:Vandaag een lijst met villanamen en adressen gehad van de historisch vereniging bloemendaal .Deze is ooit gemaakt door een ambtenaar voor
monumentenzorg.Hier op staat villa eik en duin met als adres nicolaas beetslaan nr 5 ..vermoedelijk de oude nr 1 .
IK BEN ER VAN OVERTUIGD DAT DIT DE JUISTE VILA IS ..MAAR ECHT BEWIJS HEBBEN WE NOG STEEDS NIET![]()