3920 sleperspaard bij drinkbak

Plaats reactie
Arnold Tak

3920 sleperspaard bij drinkbak

Bericht door Arnold Tak »

stukje van een belijnde ongelopen fotokaart
volgens mij is het een opname van een opname, mogelijk uit Groot Rotterdam of van een andere foto (doet wel Rotterdams aan)
de drinkbak heeft in de steun een opvallende versiering van vijf- en zeshoekjes, met een krans van hartjes in de rand
Bijlagen
3920.jpeg
Hans de Haas
Senior Zoeker

Fontein.

Bericht door Hans de Haas »

Dit is in Den Haag op het stationsplein tegenover het station Hollands Spoor.

http://www.htmfoto.net/Kesber/trams/143 ... 20HYSM.JPG
Wim
Senior Zoeker

niet Stationsplein Den Haag

Bericht door Wim »

De fontein op het Stationsplein in Den Haag had een wat slankere voet, en de huizen met twee ramen op de bovenverdieping kan ik ook niet plaatsen op het Stationsplein.
http://www.haagsebeeldbank.nl/afbeeldin ... 3023eb29a6
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Absoluut Rotterdam. !9e -eeuwse straat, tramrails, geen bomen, geen middennaald, winkels met markiezen, niet op Zuid, huizen met twee en drie vensterassen en drie woonlagen exclusief kap en souterrain/kelder.
Hiernaar moet ik zoeken, maar ik heb nu geen gelegenheid en de beeldbank van het GAR faalt weer eens.
harm kramer
Senior Zoeker

sleperspaard drinkbak

Bericht door harm kramer »

onder het spoorviaduct ter hoogte van Het Westnieuwland stond een zelfde paarden drinkbak.
maar er zijn er zeker meer van geweest.
harm kramer
Senior Zoeker

paard bij drinkbak

Bericht door harm kramer »

rotterdam-zuid Hillestraat vanaf de Hillelaan tegenover het gebouw de Eersteling van Pakhuismeesteren
Bijlagen
hillestraat.jpg
Arnold Tak

Rotterdam, Hillestraat

Bericht door Arnold Tak »

Harm, daar maak je heel erg blij mee, met deze oplossing van jou. Klopt als een bus. Ik heb tot op heden in mijn lange verzamelaarsleventje nog nooit een drinkbak zo duidelijk in het Rotterdamse straatleven afgebeeld gezien. Fantastisch om nu te weten waar de drinkbak stond. Ik heb nog even in mijn fotoboeken met daarin deze straten gekeken, maar daarop kan ik hem niet ontdekken. Ik ga mijn ogen voortaan nu wel extra openhouden voor dit straatmeubilair. Ik ben je zeer erkentelijk. Dank, dank, dank!
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Dit is heel knap gevonden van Harm Kramer! Vooral omdat de enige aanwijzing dat dit in het havengebied van Zuid was het railspoor was dat niet van de tram was maar van de vele geoderentreinsporen die in die omgeving over straat liepen. Aanvankelijk meende ik dat de huizen te oud waren voor Zuid. Bij nader inzien heb ik ook op Zuid gezocht, maar niets gevonden. Van dit beeld en van het mooie bewijsbeeld van Jan Roovers is ook niets meer over.
Het hoekpand (Hillestraat 10, zie pandkaarten) dateert van 1897 en is pas in 1985 gesloopt. Vanaf hetzelfde punt in dezelfde richting gezien ziet het er nu zo uit: http://goo.gl/maps/TxVzi.
Paul
Senior Zoeker

Bericht door Paul »

Wat laat maar ik ben toch erg blij alsnog Harm, hierbij te kunnen feliciteren.
Een werkelijk ongelooflijke en leerzame vondst, waarvan klaarblijkelijk (aantal keren bekeken) velen mee genieten!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”