0336 brede laan met tram in de verte België ->Antwerpen?
-
0336 brede laan met tram in de verte België ->Antwerpen?
de vorige eigenaar van deze fotokaart heeft achterop geschreven Haarlem !!
maar ja, aan u -college van geleerden- de vraag of dit op waarheid berust of dat toch ergens onderweg de plank op een verschrikkelijke manier wordt mis geslagen
voor de tram langs loopt een kruisende weg / laan
links en rechts tussen voortuin en trottoir gemetselde tuinpalen met erop stenen ballen
maar ja, aan u -college van geleerden- de vraag of dit op waarheid berust of dat toch ergens onderweg de plank op een verschrikkelijke manier wordt mis geslagen
voor de tram langs loopt een kruisende weg / laan
links en rechts tussen voortuin en trottoir gemetselde tuinpalen met erop stenen ballen
- Bijlagen
-
- 0336.jpg (54.67 KiB) 1672 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
336
ik herken hier niet direct haarlem in .
mijn gedachten gaan uit naar de tram van haarlem naar zandvoort . ( blauwe tram )
dit zou dus bv de zandvoortse laan kunnen zijn
mijn gedachten gaan uit naar de tram van haarlem naar zandvoort . ( blauwe tram )
dit zou dus bv de zandvoortse laan kunnen zijn
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Dit niet Arnhem. De tram heeft een te brede middenvoorruit en de lantaarnpaal is ook iets anders dan die van de Steenstraat. Verder vind ik het te vlak voor Arnhem en kan ik dit in Arnhem niet plaatsen.
De tram is licht van kleur. De foto is naar het noorden genomen. Het zou dan dicht bij het zuidelijk eindpunt van de lijn moeten zijn. Daarvoor is het niet per se nodig dat de tram de hoek om ging. Het waren allemaal tweerichtingstrams.
De tram van Nijmegen past beter.
De tram is licht van kleur. De foto is naar het noorden genomen. Het zou dan dicht bij het zuidelijk eindpunt van de lijn moeten zijn. Daarvoor is het niet per se nodig dat de tram de hoek om ging. Het waren allemaal tweerichtingstrams.
De tram van Nijmegen past beter.
-
- Senior Zoeker
-
Tram plaatje 0336
Tegen Arnhem valt in te brengen dat alle motorrijtuigen twee koplantaarns hadden. Dit moest omdat de rijtuigen buitenlijners waren en naar een buurgemeente reden (Velp, Oosterbeek). Op het ZP zie ik vagelijk een middenkoplamp. Er waren wel motorrijtuigen (30-33) met een brede middenruit maar het silhouet voldoet niet. Toch kunnen we aankijken tegen de achterzijde van een aanhangrijtuig met één rood achterlicht, deze waren echter vaak klein en zouden op het ZP niet zichtbaar zijn. Ook hier voldoet het silhouet echter niet. De GETA paste fraaie buismasten toe en waar vakwerkmasten stonden hadden deze een zigzagstructuur. De kopeindpunten te Arnhem waren te Hoogkamp (2, Jacob Marislaan, later Schelmseweg), Alteveer (3,5, Schelmseweg), Geitenkamp (4, Schuttersbergplein en Velp (1, Bronbeeklaan en ook Heemskerklaan) maar voor zover ik in Arnhem bekend ben matchen die niet.
Nijmegen en Enschede zijn het zeker niet; buitenlijners met twee koplampen, geen kloppende aanhangers, geen matchende silhouetten, geen kloppend straatbeeld aan de eindpunten, geen "klotzige" vakwerkmasten.
Groningen: geen kloppende silhouetten, ook niet met aanhangers, geen eindpuntmatch.
Ik heb nog naar Vaals gekeken maar heb daar geen kloppend straatbeeld kunnen vaststellen. Silhouet tram zou kunnen; de Akense tram had velerlei wagens. Maar dan kijken we niet meer naar Nederland.
Utrecht had enkele tramwagenseries met grotere middenramen dan zijruitjes.... Maar ik ken Utrecht van toen niet goed genoeg...
Geen NZH en derhalve geen Haarlem/Zandvoort.
Tot slot nog dit: een "klotzige" eindmast zegt niets over de andere masten; die kunnen wel sierlijk zijn.
Sjoerd Eeftens
Nijmegen en Enschede zijn het zeker niet; buitenlijners met twee koplampen, geen kloppende aanhangers, geen matchende silhouetten, geen kloppend straatbeeld aan de eindpunten, geen "klotzige" vakwerkmasten.
Groningen: geen kloppende silhouetten, ook niet met aanhangers, geen eindpuntmatch.
Ik heb nog naar Vaals gekeken maar heb daar geen kloppend straatbeeld kunnen vaststellen. Silhouet tram zou kunnen; de Akense tram had velerlei wagens. Maar dan kijken we niet meer naar Nederland.
Utrecht had enkele tramwagenseries met grotere middenramen dan zijruitjes.... Maar ik ken Utrecht van toen niet goed genoeg...
Geen NZH en derhalve geen Haarlem/Zandvoort.
Tot slot nog dit: een "klotzige" eindmast zegt niets over de andere masten; die kunnen wel sierlijk zijn.
Sjoerd Eeftens
Prima, Sjoerd, dus jij kunt ook geen plek in NL vinden. Intussen heb ik gevonden dat deze lantaarnpaal voorkwam in Antwerpen, bijv. Kiel, Boomsesteenweg. Ook de lichtkleurige tram met relatief brede middenruit en enkele lamp op de kop lijkt me goed mogelijk in Antwerpen. Daarom geloof ik dat dit mogelijk in een buitenwijk of voorstad aan – gezien de zonstand - de zuidkant van Antwerpen is.
Martin Snuverink
Martin Snuverink
-
- Senior Zoeker