1960 marktkramen vóór autobus

Plaats reactie
Arnold Tak

1960 marktkramen vóór autobus

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
links staan mogelijk -met petten op- de mannen die bij de bus horen, links van hen een kastje met daarop BOSCH
in het midden, rechts van de vrouw, 2 smalle hoge deuren, geheel rechts de autobus
op de kratten vallen geen opschriften te lezen
gedrukt op Agfa papier
hoeft niet noodzakelijkerwijs Nederland te zijn, wat ik natuurlijk wel vurig hoop
Bijlagen
1960a.jpg
1960a.jpg (150.03 KiB) 1112 keer bekeken
1960b.jpg
1960b.jpg (107.99 KiB) 1081 keer bekeken
1960c.jpg
1960c.jpg (111.05 KiB) 1082 keer bekeken
Niet geregistreerd

Duitsland?

Bericht door Niet geregistreerd »

Uiterst links boven lees ik 'Metallwaren'... Ik vermoed Duitsland ...

Jan Spoolder
berry
Zoeker

Bericht door berry »

Ook geen schuiframen.
Niet geregistreerd

markt met bus

Bericht door Niet geregistreerd »

Lijnbussen met een passagiersdeur aan de linkerzijde kwamen hier niet voor. Toch lijkt hij qua beschildering wel wat op de bussen van de Gelderse Tramwegen. Die hadden ook neusbussen zoals deze. Ik ga toch zoeken.
Sjoerd Eeftens
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Niet geregistreerd schreef:Uiterst links boven lees ik 'Metallwaren'... Ik vermoed Duitsland ...

Jan Spoolder
Laat dat "vermoed" maar weg... Dit is zeker Duitsland. Zie ook de typische dakkapel, de "Fledermausgaube", die ik in Nederland nog nooit gezien heb.
Arnold Tak

Duitsland, Barmen (nu Wuppertal), Heckinghauser Straße 201

Bericht door Arnold Tak »

Als Jan Spoolder en Peter Smaardijk zeggen dat het Duitsland is, dan is dat zerk zo. Ik verhuis dit zp-tje dan ook naar opgelost, ook al blijft de precieze lokatie in het ongewisse.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak schreef:Als Jan Spoolder en Peter Smaardijk zeggen dat het Duitsland is, dan is dat zerk zo. Ik verhuis dit zp-tje dan ook naar opgelost, ook al blijft de precieze lokatie in het ongewisse.
Het plaatje is op zich wel oplosbaar, maar uiteraard razend moeilijk. Je moet er eigenlijk bij toeval tegenaan lopen (of een fenomenale kennis hebben van Duitse marktpleintjes). Maar het is dus niet in Barmen op de aangegeven locatie, Arnold; ik denk dat je die oplossing per ongeluk hebt overgekopieerd van een oude oplossing van mij van een tijdje geleden...
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”