0365 gemetselde brug in bomenrijke omgeving

Plaats reactie
Arnold Tak

0365 gemetselde brug in bomenrijke omgeving

Bericht door Arnold Tak »

naast het huis rechts is een ijzeren hekwerk aangebracht, waarvan de deur openstaat
links een tweetal hardstenen paaltjes
Bijlagen
0365.jpg
0365.jpg (124.5 KiB) 1248 keer bekeken
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Op de brug staat buiten de balustrade een beeld van (niet levend) persoon. Het is aannemelijk dat brug met beeld nog bestaan en dat het een zekere bekendheid geniet. Het is de ingang met portierswoning van een kasteel of landgoed.
Hoewel het landschap zeker in Wassenaar past, kan ik het daar niet plaatsen. Andere zoekgebieden zouden kunnen zijn langs de Utrechtse Vecht en in de omgeving van Bloemendaal, maar daar ben ik minder bekend.
Martin Snuverink
Arnold Tak

Martin, toen ik je reactie las dacht ik: ik heb helemaal geen beeld gezien, heeft Martin iets gezien dat ik over het hoofd heb gezien? Ik heb er vanzelfsprekend gauw de fotokaart weer bijgepakt en ik wil je van een onjuiste conclusie afhelpen: het is een hekwerk dat er uitziet als een beeld. Ik hoop dat de bijlage voor zich spreekt.
Bijlagen
0365a.jpg
0365a.jpg (55.34 KiB) 1413 keer bekeken
jan spoolder
Senior Zoeker

0365 Brug kasteel Keppel

Bericht door jan spoolder »

Dit is het Jagershuis met de toegangsbrug tot (het park van) kasteel Keppel te Laag-Keppel, bij Doetinchem, rond 1915.
De kaart staat momenteel te koop op Marktplaats.nl en is ook te vinden op http://www.gelderlandinbeeld.nl.
Bijlagen
Keppel.JPG
Keppel.JPG (22.25 KiB) 1185 keer bekeken
Arnold Tak

Laag-Keppel, jagershuis met toegangsbrug kasteel Keppel

Jan Spoolder, wat mooi dat je dit al wat oudere ZP ook hebt wetren op te lossen. Ik ben altijd zo in mijn sas als er van de meer 'belegen' afbeeldingen weer eentje zijn thuisreis heeft aangevangen en zijn eindbestemming heeft gevonden. Laag-Keppel dus. Een mooie vondst, want de beeldinformatie was nu ook weer niet overvloedig aanwezig. Heel knap. Reuze bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”