2279 vakantiehuis KLEIN VALKENDUIN

Arnold Tak

van Ad Bor ontving ik via de mail op 9 februari 2015 onderstaande reactie

Bericht door Arnold Tak »

Goeden avond Ik ben A.D. Bor uit Hoek van Holland.Ik ben zoals meerdere Hoekenezen een beetje voor het nageslacht bezig met het verzamelen van foto,s van de Hoek.Geen fanaat maar wel veel zoeken.DIGITAAL.Ik ben meerdere keren op uw site geweest,Toevallig door het intypen van woorden.OA ook Bakker van Zanten die volgenUin Noord Holland overleden is.Boven zijn winkel hangt nog steeds een Gevelsteen.Ik ben geintrigeert door ,,De Paviljoensweg,,in HvH Ik was vandaag bij de enige bewoner van de Paviljoensweg.De heer P Heijstek .Het huis is gekocht door zijn vader in1924 .Dit was het enige stenen huis daar en lag buiten het gebied wat er gesloopt moest worden in 1943.Het huis was in de oorlog ingenomen door de Duitsers voor Officieren.Zijn fam konden na de oorlog hun huis weer intrekken.Heijstek SR kocht ook nog het huis naast 2279 Estella later Ellie maar ook gesloopt in 1943. Ik kwam vandaag toevallig op 2279 /Klein Valkenduin. Deze slager uit Rotterdam Heeft ook nog een groter huis laten bouwen in 1937 ,,Duin en Zeezicht,,Het huis werd door de Ned!!!! Strijdkrachten begin 1939 gevorderd.Toen de Duitsers kwamen Mocht FamValk er weer in tot de sloop in 1943. Gr en ben toch blij met de 3 foto,s en het verhaal van U.Een Fanaat in het verzamelen is Dennis de Hoog maar zijn Opa was fotograaf dus dan weet je het wel Hij reageert ook wel eens bij U.Gr Ad Bor.
Bijlagen
HvH oude Hoek Paviljoensweg Klein Valkenduin L en Estella  Ellie R.jpg
HvH Oude Hoek Paviljoensweg ,, Duin en Zeezicht,,voorkant..jpg
HvH Oude Hoek Paviljoensweg ,, Duin en Zeezicht,,voorkant..jpg (96.68 KiB) 532 keer bekeken
HvH Oude Hoek Paviljoensweg ,, Duinoord,,en ,,Duin en Zeezicht,,achterkant Boulevaardzijde kinde.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”