0900 feestpoort met hulde aan het zilvren paar
-
0900 feestpoort met hulde aan het zilvren paar
belijnde ongelopen fotokaart
op de achterzijde een stempeltje van: J. Hendrik Fortgens fotograaf, Leidschestraat 49, Haarlem
op de poort staan wat data: links 11 juli 1895 en rechts 11 juli 1920, er valt dus een een vijfentwintigjarig huwelijk te vieren
op de achterzijde een stempeltje van: J. Hendrik Fortgens fotograaf, Leidschestraat 49, Haarlem
op de poort staan wat data: links 11 juli 1895 en rechts 11 juli 1920, er valt dus een een vijfentwintigjarig huwelijk te vieren
- Bijlagen
-
- 0900.jpg (142.91 KiB) 1105 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
Van http://kloek-genealogie.eu/Venne.htm: Jkvr. Ida van Lennep trouwt op 11 juli 1895 in Heemstede met Jhr. Mr. Pieter Teding van Berkhout. Zij wonen op Huize Boekenrode, Aerdenhout. Misschien dus daar?
-
- Senior Zoeker
http://www.inoudeansichten.nl/zoekplaatjes/showthread.php?31-0028-feestelijkheden-rond-hoogwaardigheidsbekleder: dezelfde fotograaf. Deze foto's zijn opgelost als zijnde Boekenrode. Misschien dus hetzelfde feestje? De wapens op de gevel op de foto's van nr. 0028 zijn die van de geslachten Teding van Berkhout en Van Lennep, en het lijkt te draaien om een bij elkaar horende mijnheer en mevrouw.
Ik geef de oprijlaan ten noorden van de vijver voor de oostgevel van het oude landhuis de meeste kans.
Ik geef de oprijlaan ten noorden van de vijver voor de oostgevel van het oude landhuis de meeste kans.
-
- Senior Zoeker
De oprijlaan loopt geheel om de oost- en noordkant van de vijver heen. Op een luchtfoto uit 1921 (blz. 11 in dit pdf-document) is dat goed te zien. De ereboog zou dus ook aan de zuidzijde van deze laan kunnen staan. Afgaand op de zonnestand is het al wat later op de dag op 11 juli, dus dat zou eventueel kunnen.
-
- Senior Zoeker
-
Aerdenhout, huize Boekenrode, oprijlaan
Peter kwam al jaren geleden met de juiste oplossing. Omdat ik moeite had om me daarin te verplaatsen, bleef het plaatsen daarvan uit. Dat ligt dus aan mij, niet aan Peter en niet aan zijn oplossing. Nu Ingrid zich er ook in kan vinden, plaats ik met alle genoegen zijn vondst. Peter en Ingrid, hartelijk dank.