3171g straat in dorp met rechts een hek HvdB

Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van stads- en dorpsgezichten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak

3171g straat in dorp met rechts een hek HvdB

Bericht door Arnold Tak »

foto 14 bij 10 cm.
volgens mij staat rechts een fototoestel op poten en laten de 4 mensen zichzelf automatisch fotograferen
Bijlagen
3171.jpg
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Als het fototoestel rechts deze groep staat te fotograferen, dan lijkt het mij onmogelijk dat het zelf in beeld komt. :) Ik vermoed dus dat er nog een andere fotograaf op deze dijk heeft gestaan. Het zou overigens best een fototoestel kunnen zijn. Ik zie geen uitstekende lens, maar die kan ook iets van ons afgekeerd zijn. Anderzijds vraag ik mij af of het hier wel gaat om een (oud) fototoestel. Mij lijkt de familie die hier werd gefotografeerd, c.q. de foto, van veel later datum dan een houten toestel op driepoot.
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Als het fototoestel rechts deze groep staat te fotograferen, dan lijkt het mij onmogelijk dat het zelf in beeld komt. :) Ook is de hoek waaronder dan onjuist. Ik vermoed dus dat er nog een andere fotograaf op deze dijk heeft gestaan. Het zou overigens best een fototoestel kunnen zijn. Ik zie geen uitstekende lens, maar die kan ook iets van ons afgekeerd zijn. Anderzijds vraag ik mij af of het hier wel gaat om een (oud) fototoestel. Ik schat deze foto van een familie die hier op zijn zondags (en op zondag?) werd gefotografeerd eerder op 1950 dan vooroorlogs, in elk geval van veel later datum dan een houten toestel op drie/vierpoot. Natuurlijk kunnen hier wat fotografie-enthousiastelingen aan het werk zijn, of misschien had het apparaat een heel andere functie?
Plaats reactie

Terug naar “Stads- en Dorpsgezichten”