4368 vrijstaande woning, rietgedekt

Plaats reactie
Arnold Tak

4368 vrijstaande woning, rietgedekt

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart op Agfa-papier
op de achterzijde van deze kaart met niet zo scherpe afbeelding staat geschreven: Villa Heidehoekje
Bijlagen
4368.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

G 1796 bij Berry. Zie opmerkingen daar: http://www.onbekendinnederland.nl/zoekp ... index.html
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker

Kamplaan 100 Soesterberg

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Bij G 1976 op de site Onbekend in Nederland deed Peter Smaardijk al de voorzichtige hint van Kampweg 100 in Soesterberg.

Ik heb drie foto's van Kamplaan 100 gevonden op de website van Oud Soesterberg.
Pagina: Soesterberg in beeld-straten-Kampweg http://www.oudsoesterberg.nl/straten/ daar staan twee pagina met foto's van de Kampweg.
Op pagina 1 betreft het de foto's Kampweg DT-5 en DT-1 Op pagina 2 de foto Kampweg 1970.

De wolfs kap aan de zijgevel klopt niet met het ZP, Is deze opgetrokken? Of zitten we tocht bij het verkeerde huis?
In 1970 was dit nog een wolfskap, volgens de foto op pagina 2.
Bijlagen
Kampweg%20DT-1.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

We zitten bij het verkeerde huis. Op de achtergrond de Moerbessenweg. Dus dit is plusminus Kampweg 10.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker

Heide Hoekje

Bericht door Theo van Gijlswijk »

In 1940 (Soester Courant 16-02-1940) werd in Heide Hoekje aan de Heideweg 88 in Soest de telefoon aangesloten. eigenaresse was toen M L H Homeijer. Zij was in 1910 getrouwd met Georg Hendrik Brand. Volgens berichten in de Soester Courant verhuisde zij in 1935 van de Noorderweg 13 naar Heuvellaan 25. Zij zal kort voor 1940 naar de Heideweg zijn verhuisd.
In het adresboek van Soest/Soesterberg van 1953 staat zij nog als weduwe op de Heideweg 88 genoemd.
Op de Kampweg 100 in Soesterberg woonde in 1953 J C Bout.

In bijschriften bij foto's van de Heideweg in beeldbank Soest staat dat de huidige Prunuslaan vroeger ook Heideweg werd genoemd.
Arnold Tak

Soest, Heideweg 88

Bericht door Arnold Tak »

ook al hebben de Heideweg en de Prunuslaan thans niet meer zulke hoge huisnummers als 88, afgaande op de informatie van Theo kan het niet anders of dit pand stond aldaar. De Prunuslaan ligt redelijk in het verlengde van de Heideweg, dus het laat zich aanzien dat er met straatnamen en huisnummering in de loop der tijd is gestoeid. Ik heb het pand in deze bomenrijke omgeving in ieder geval niet zo snel kunnen herkennen. Heel graag dank ik Peter en Theo voor hun succesvolle zoekwerk.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Ik zou toch nog graag eens bewijs willen zien. Voor mij is het nog niet zeker...
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht”