belijnde ongelopen fotokaart
links boven een heel slecht te lezen reclameboodschap
op de ruit is reclame voor koffie van Van Nelle aangebracht
voor de deur o.a. een man met pet en hond
naast de luiken met reclametekst staan volgens mij een paar roeispanen
op het luik een tekst: Boomen ?? .... ?? en Riemen
4419 houten bedrijfsgebouwtje tegen dijk
-
-
- Senior Zoeker
Puttershoek?
Op het grote bord meende ik onderaan te lezen. Schouteneinde 48 Tel. 266?
Tot mijn grote verrassing blijkt er een Schouteneinde in Puttershoek
Onderaan zou ook kunnen staan P .de Zeeuw (tel. gids 1933)
Tot mijn grote verrassing blijkt er een Schouteneinde in Puttershoek
Onderaan zou ook kunnen staan P .de Zeeuw (tel. gids 1933)
-
- Senior Zoeker
In 1921 heeft P. de Zeeuw een handel in
Manufacturen en confectie, touw en zakkenhandel.
Kan deze omschrijving op het witte bord staan Arnold?
Het gebied ten oosten van het Schouteneinde is tot ver in de twintigste eeuw
onbebouwd zoals op het zp. Ook het dijkachtige karakter
komt overeen. Neemt niet weg dat deze (nood)winkel elders
gestaan kan hebben.
In 1938 handel in confectie, bedden, matrassen,mode-artikelen
meubelen en stoffeeringen. De zaak wordt dan overgedaan
aan W. de Zeeuw Pzn. Het adres is dan Schouteneinde 120.
Kruideniersactiviteiten ben ik niet tegen gekomen.
Manufacturen en confectie, touw en zakkenhandel.
Kan deze omschrijving op het witte bord staan Arnold?
Het gebied ten oosten van het Schouteneinde is tot ver in de twintigste eeuw
onbebouwd zoals op het zp. Ook het dijkachtige karakter
komt overeen. Neemt niet weg dat deze (nood)winkel elders
gestaan kan hebben.
In 1938 handel in confectie, bedden, matrassen,mode-artikelen
meubelen en stoffeeringen. De zaak wordt dan overgedaan
aan W. de Zeeuw Pzn. Het adres is dan Schouteneinde 120.
Kruideniersactiviteiten ben ik niet tegen gekomen.
-
Puttershoek ... zou kunnen
ik heb geprobeerd de detailscan te verbeteren
met Google Maps ook nog even op het Schouteneinde rondgekeken
Puttershoek is voor mij redelijk bekend omdat ik 5 jaar als afdelingshoofd bij de destijds plaatselijke Rabobank heb gewerkt en vrienden had wonen op het Schouteieinde
toen ik daar werkte viel het mij op dat er twee namen veel voorkwamen: de Zeeuw en de Geus
ook jarenlang gebowld en gegeten bij de Posthoorn, hoek Molendijk, wat nu leeg staat, zoals ik zag
de Binnenbedijkte Maas (Binnenmaas) was voor schepen bereikbaar via het Boezemvliet; het is voor mij aannemelijk dat schippers in het hier zichtbare gebouwtje (een klein filiaaltje?) hun spullen en proviand konden inslaan
met Google Maps ook nog even op het Schouteneinde rondgekeken
Puttershoek is voor mij redelijk bekend omdat ik 5 jaar als afdelingshoofd bij de destijds plaatselijke Rabobank heb gewerkt en vrienden had wonen op het Schouteieinde
toen ik daar werkte viel het mij op dat er twee namen veel voorkwamen: de Zeeuw en de Geus
ook jarenlang gebowld en gegeten bij de Posthoorn, hoek Molendijk, wat nu leeg staat, zoals ik zag
de Binnenbedijkte Maas (Binnenmaas) was voor schepen bereikbaar via het Boezemvliet; het is voor mij aannemelijk dat schippers in het hier zichtbare gebouwtje (een klein filiaaltje?) hun spullen en proviand konden inslaan
-
- Senior Zoeker
Anno 2016 is De Zeeuw nog steeds actief in de mode in Puttershoek.
Op hun website worden zowel de eerder genoemde P. de Zeeuw en W. de Zeeuw aangehaald.
Ik heb over dit zoekplaatje een mailtje gestuurd.
http://www.dezeeuwmode.nl/historie/
Op hun website worden zowel de eerder genoemde P. de Zeeuw en W. de Zeeuw aangehaald.
Ik heb over dit zoekplaatje een mailtje gestuurd.
http://www.dezeeuwmode.nl/historie/
-
vandaag ontving ik onderstaande mail van Karel Westdorp
gisteren mailde ik de Stichting "Oud Puttershoek" met een vraag en vandaag ontving ik reeds onderstaande mail:
Beste Arnold,
Het gebouwtje stond inderdaad in Puttershoek en wel voor de 2e Wereldoorlog tegenover het portiershuis van de suikerfabriek.
Leen van den Broek (*22-12-1885 de man links op de foto) bezat naast zijn winkel op het Weverseinde de zogenoemde “Toko”.
Hij verkocht daar tijdens de bietencampagne kruidenierswaren, rookartikelen en scheepsbenodigdheden.
Zijn klanten waren de schippers van de vele schepen die bieten aanvoerden en arbeiders uit Brabant, die gedurende de gehele campagne (+/- 3 maanden) op het terrein van de fabriek in de kost lagen.
De man met de hond is Jaap Hannewijk (*08-10-1887), portier van de suikerfabriek.
M.vr.gr.
Karel Westdorp, bestuurslid Stichting “Oud-Puttershoek”
Beste Arnold,
Het gebouwtje stond inderdaad in Puttershoek en wel voor de 2e Wereldoorlog tegenover het portiershuis van de suikerfabriek.
Leen van den Broek (*22-12-1885 de man links op de foto) bezat naast zijn winkel op het Weverseinde de zogenoemde “Toko”.
Hij verkocht daar tijdens de bietencampagne kruidenierswaren, rookartikelen en scheepsbenodigdheden.
Zijn klanten waren de schippers van de vele schepen die bieten aanvoerden en arbeiders uit Brabant, die gedurende de gehele campagne (+/- 3 maanden) op het terrein van de fabriek in de kost lagen.
De man met de hond is Jaap Hannewijk (*08-10-1887), portier van de suikerfabriek.
M.vr.gr.
Karel Westdorp, bestuurslid Stichting “Oud-Puttershoek”
-
Puttershoek, tegenover het portiershuis van de suikerfabriek
zie voorgaande mail. Heel graag dank ik Karel Westdorp voor de uiteindelijk en definitieve plaatsbepaling. Ik zag op de site van Berry (http://www.onbekendinnederland.nl) onlangs al de perfecte bijdrage van de stichting bij het lokaliseren van een pand aan het Weverseinde en dacht toen, misschien kunnen zij mij ook van dienst zijn. En .....KASSA. Karel, ontzettend bedankt voor je snelle en afdoende antwoord. Theo.B, ben ik vanzelfsprekend ook bijzonder erkentelijk voor zijn bijdrage. Wat een plezier weer. Heerlijk. Mooie oplossing.