3241 twee dames in ldeur van kruidenierswinkel op straathoek

Plaats reactie
Arnold Tak

3241 twee dames in ldeur van kruidenierswinkel op straathoek

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
gezien de letters op de etalageruit verkoopt met Van Nelle's koffie en thee
verder volgens mij ook sigaretten / cigaretten
wat opvalt is de ronde stoep voor de winkelingang, doet Rotterdams aan vanwege de aldaar permanent verzakkende ondergrond van stoepen en straten
het laatste deel van de naam van de uitbater is ...MELMAN
markant zijn ook de twee versieringen in de houten staanders aan weerszijden van de ingang

hoort ook al lang bij de afdeling 'hopeloze gevallen'
Bijlagen
3241.jpg
3241a.jpeg
3241b.jpeg
jan spoolder
Senior Zoeker

Maassluis?

Bericht door jan spoolder »

Misschien de kruidenierszaak van L. Hummelman aan de Nieuwstraat 21 in Maasluis? Geen bewijsfoto gevonden, wie helpt?
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

De kans is groot, Jan. Zie deze kaart: http://www.histvermaassluis.nl/albums/ansichten_album_2/album/slides/ans0176.jpg. Let op de deurstijl, die halverwege twee horizontale strips zou moeten hebben met ertussen een rechthoekig stukje met een bolletje in het midden. Op de de kaart is waarschijnlijk de deurstijl onder het bovenste stripje vervangen, maar verderop in de Nieuwstraat is nog een originele stijl te zien, in de originele kleurstelling.

Verder, als de raamindeling aan de Nieuwstraat en die aan de Boogertstraat hetzelfde zijn, dan kan ik hier ook een rij bovenruitjes zien.

Misschien niet het ultieme bewijs, maar wel kansrijk!
Arnold Tak

Maassluis, Nieuwstraat 21 hoek Boogertstraat, L. Hummelman

ik vind dat jullie weer fenomenaal werk hebben geleverd en een topresultaat hebben afgeleverd. Eerst de juiste naam en daarbij overtuigend bewijsmateriaal. Ik ben het helemaal eens met de argumentatie van Peter wat betreft de behouden en nog in tact zijnde stijl aan linker kant van de etalage en de raampjes boven de rechter etalage aan de Boogertstraat. Kan niet missen. Hoe Jan al direct met de naam L. Hummelman op de proppen kwam, blijft voor mij een raadsel, maar hij zat wel helemaal 'geramd'. Mannen, wat ben ik blij iedere keer weer te mogen meegenieten van jullie deskundigheid en vindingrijkheid. Ook dat is rijkdom.

Voor hopeloze gevallen: Jan en Peter.
Arnold Tak

op 22 februari ontving ik onderstaande mail

Geachte heer, mevrouw,

Op uw website In Oude Ansichten vond ik de volgende foto of ansichtkaart: http://www.inoudeansichten.nl/zoekplaat ... straathoek

Ik kan met zeker zeggen dat dit de kruidenierswinkel is van mijn oudoom Lambrecht Hummelman. In de deuropening staat volgens mij zijn
dochter Adriana (Sjaan) Hummelman. De foto is wat onduidelijk, dus mijn vraag is of u hem misschien kunt inscannen onder een betere
resolutie? Ik zou dan met zekerheid kunnen zeggen wie de dames zijn.

Met vriendelijke groet,
Rick de Graaf

hierbij een scan van beide dames
De bijlage 3241c.jpeg is niet meer beschikbaar
Bijlagen
3241c.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”