4488 bijeenkomst binnen muur van groot gezelschap bij terrein met stoomlocomotieven

Plaats reactie
Arnold Tak

4488 bijeenkomst binnen muur van groot gezelschap bij terrein met stoomlocomotieven

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart, op achterzijde CARTE POSTALE
achter de tafel de 'notabelen' met rechts ervan een vaan met een wapen
op de smalle vanen vaag iets van 1885
hoog boven het midden van de tafel een vaan met een dubbelkoppige adelaar
buiten de muren ook heel wat nieuwsgierig volg
helemaal op de achtergrond diverse locomotieven
het geheel doet buitenlands aan (België?)
Bijlagen
4488.jpeg
4488a.jpeg
4488b.jpg
jan lemmens
Senior Zoeker

Bericht door jan lemmens »

Dit is in België.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

We zien een tweekoppige adelaar op een wapen, die een hartschild met een leeuw heeft. Dat is het wapen van Nijmegen, ware het niet dat we ook het nationale Belgische wapen zien. Jan Lemmens heeft dus gelijk. Maar ook Aat heeft een dergelijk wapenschild als Nijmegen. Dus misschien daar...
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Misschien zien we op de achtergrond de locloods van Aat (https://www.flickr.com/photos/johannes- ... 5024701490). We zouden dan kijken ongeveer vanaf een locatie bij het oude postkantoor, dat ten westen van het station aan het spoor en de rue de la Station lag.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Mogelijk het schoolplein van de school aan de rue Léon Trulin en de rue de Pintamont. Zie voor de achteruitgang hiervan https://goo.gl/maps/rTNeg6EiqHD2 (moeilijk te zien).
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Aat, schoolplein école primaire des filles richting locomotiefloods

De details van de schoolpleinpoort nog eens goed bekijkende kom ik tot de slotsom dat het hier inderdaad moet zijn: https://goo.gl/maps/JPhMWFDRin62

Let op de "steunbeertjes" aan de buitenzijde van de zuilen van de ingang, de positie van de hardstenen laag t.o.v. het baksteenwerk, en de lage muurtjes ter weerszijden van de poort, tot aan de eerstvolgende zuil. Aan de oostzijde is de muur later blijkbaar doorgetrokken analoog aan de muur aan de westzijde.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Arnold Tak

België, Aat, Rue de la Station, schoolplein école primaire des filles

Bericht door Arnold Tak »

Peter, weer een prachtige soloactie van je, waarin jij uitblinkt (buiten de haarscherpe voorzet van Jan Lemmens dan deze keer). Van heel weinig heel veel weten te maken. Het lijkt wel: hoe groter de uitdaging, hoe prikkelender. Je hebt me volledig overtuigd, helemaal met je laatste aangedragen bewijsopnames. Je kunt niet meer stijgen in mijn adoratie, je zat al aan de top. Ik hoop dat je het met een simpel dankwoord van me wilt doen. Jan Lemmens, bedankt ik ook graag voor je tot succes leidende bijdrage.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”