belijnde ongelopen fotokaart
foto wsch. gemaakt bij de opening, gezien de bloemen
links een reclame met een fiets, SIMPLE(X) Amsterdam met onderaan in kleine letters: ... van Kolfschoten, Hoofddorp (wat die fietsreclame hier doet?)
hopelijk kan iemand hier iets mee
4646 interieur van een juwelier en klokkenwinkel, fotograaf uit Hoofddorp
-
-
- Senior Zoeker
Beurs?
Lijkt mij stands op een beurs.
Links de stand van een rijwielzaak.
Links de stand van een rijwielzaak.
-
stand op een beurs
Theo, ik weet bijna zeker dat je goed zit met je suggestie. Komt op mij achteraf (na jouw tip) ook als zodanig over.
-
- Senior Zoeker
vóór 1924
J. van Kolfschoten rijwiel- en motorhandel en reparatie inrichting aan de Kruisweg te Hoofddorp is failliet verklaard in 1924.
Op 13 maart 1924 vond een verkoping plaats van de gehele inventaris, volgens een bericht in het Haarlems Dagblad.
http://nha.courant.nu/issue/HD/1924-03- ... 0ascending
De foto moet dus gedateerd worden van voor 1924.
Op 13 maart 1924 vond een verkoping plaats van de gehele inventaris, volgens een bericht in het Haarlems Dagblad.
http://nha.courant.nu/issue/HD/1924-03- ... 0ascending
De foto moet dus gedateerd worden van voor 1924.
-
Hoofddorp, beurs met winkeliers
Theo, weer een prachtige oplossing. Ook al weten we heel wat meer van Van Kolfschoten, hebben we een indicatie van de tijdsperiode, we weten niet exact waar de opname is gemaakt, maar dat het in Hoofddorp is, lijdt volgens mij geen twijfel (fotograaf en detaillist). Of we ooit achterhalen op welke beurs de opname is gemaakt lijkt me imaginair. Daarom beschouw ik dit zoekplaatje dan ook als opgelost en in het verlengde daarvan dank ik je hartelijk voor je zoekwerk, je inbreng en hulp.