belijnde ongelopen fotokaart, op achterzijde POST CARD (uitgebreide tekst)
achterop het bord op de paal een reclame voor ????? Bieren
links van de bomen loopt een voetpad
kaart doet me denken aan de Hoekse Waard, waar ik bijna twintig jaar woonde, zoals bijv. 's-Gravendeel naar Mookhoek, maar dat is niet meer dan een wild idee
misschien in dezelfde hoek als de oplossing van Martin, dus in de omgeving van Barendrecht of aan de overkant?
ook zo'n beetje het sfeertje als langs de Charloisse Lagedijk
4639 polderdijk met aan weerszijden bebouwing
-
-
- Senior Zoeker
Een tweezijdig bebouwde vrij hoge dijk. Dan is het meestal een binnendijk. De meeste hoge dijken zijn niet of eenzijdig bebouwd. Deze dijk is zover het oog reikt recht en de zon komt van links. We kijken dus naar het westen. Dijken als de Charloisse Lagedijk zijn veel te laag. De huizen staan dicht aan de dijk, maar met hun vloer vaak wat onder de kruin van de dijk. Het tafereel past naar mijn gevoel het meest bij de Hoeksche Waard en niet bij IJsselmonde. Mijn zoekgebied is duidelijk de Blaaksedijk (Heinenoords deel), waar de stoomtram van de RTM niet reed, maar ik heb ondanks een virtuele (hedendaagse) fietstocht nog geen match kunnen maken.
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Paul, de foto zal van de jaren 1930 zijn. Op de andere zijde van het bord op de paal zal ongetwijfeld een aanduiding staan, misschien nog uit de tijd dat verkeersborden (tekens) nog niet gangbaar waren. Dit kan heel goed betekenen dat er in de buurt van de fotograaf 'iets te beleven is', een kruising of splitsing of iets heel anders, maar geen hospitaal. Ik geef een zijweg de meeste kans.