4796 Rotterdam straatwand met trapgevels, huisnrs. 17a-7, 1926

Plaats reactie
Arnold Tak

4796 Rotterdam straatwand met trapgevels, huisnrs. 17a-7, 1926

Bericht door Arnold Tak »

belijnde gelopen fotokaart, gestempeld 1926
vanwege de oneven huisnummers is dit de noord- of westkant van de straat
de huisnummers lopen van noord naar zuid of van oost naar west
het type bebouwing doet mij denken aan het Oude Noorden
heb al gezocht rond 1e Pijnackerstraat en Jacob Catsstraat, kom daar bebouwing tegen met dezelfde uitstraling
het verhaal achterop is interessant: dat van de werkeloze fotograaf die de huizen fotografeerde en dan de kaarten verkocht
daarnaast de opmerking over ds. Vetten of Vetter, die waarschijnlijk in een kerk in de buurt preekte
Bijlagen
4796.jpg
4796a.jpeg
4796b.jpeg
4796c.jpeg
harm kramer
Senior Zoeker

4796 rotterdam straatwand

Bericht door harm kramer »

biommersdijkselaan iets aangepast nr 13-11-9-met een gedeelte nieuwbouw nr 15-17
Arnold Tak

Rotterdam, Blommersdijkselaan

Bericht door Arnold Tak »

https://www.google.nl/maps/@51.9382345, ... 312!8i6656
Harm, weer helemaal TOPPIE. We zijn weer in de Blommersdijkselaan, net als op 5 juli deze maand, toen Erwin de panden links van deze herkende. Wel toevallig, hè? Twee 'onbekende' kaarten van dezelfde laan zo kort achter elkaar. Ik mag er dan wel aan toevoegen, dat dit exemplaar in mijn verzameling komt. Ik heb de kaart te danken aan een bevriende verzamelaar, die me erop attent maakte dat deze kaart werd aangeboden. Zo zie je maar, jullie helpen me fantastisch om een nog mooiere collectie prentbriefkaarten op te bouwen. Harm, weer ontzettend bedankt voor je oplossing. Wel stom dat ik ook in deze buurt aan het rondcirkelen was en net hier niet keek. Maar ik ben er al een tijdje achter dat ik mijn ogen vaak in mijn zak heb. Ja, zak en Tak, rijmt geweldig en of het een met het ander te maken heeft …… ?
Kijk ook eens op: http://www.fotovanrotterdam.nl bij Roovers foto 15922, dan zie je zowel dit zoekplaatje als de eerder deze maand opgeloste 4789g.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”