4829g gevelwand met straathoek wsch. Rotterdam HAV

Plaats reactie
Arnold Tak

4829g gevelwand met straathoek wsch. Rotterdam HAV

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
zicht uit een zijstraat op een weg met links een -niet in het verlengde daarvan liggende- zijstraat
de twee panden naast dat op de hoek hebben een wat luxueuzere uitstraling door hun kapconstructie
bij de hoekwinkel is te zien dat het wegdek daar langs het trottoir bestaat uit keien, terwijl het richting de fotograaf bestaat uit straatklinkers
de witte letters op de etalageruit zijn niet te lezen vanwege de hitte achtergrond
nog jonge boompjes, geen leesbare huisnummers op de ovale bordjes, geen straatnaambordje, geen rails in de straat
ik scheer mijn snor af als dit NIET in het Oude Noorden is (of vlak daarbij)
dit soort lage arbeiderswoninkjes met 'beneden en boven' stonden bijv. ook aan de Walenburgerweg en Bergweg
Bijlagen
4829g.jpeg
4829ga.jpeg
Dik
Senior Zoeker

Bericht door Dik »

Dit is de Bergweg, met links de hoek met de Zwart Janstraat.

https://goo.gl/maps/gxeW181asbT2
Arnold Tak

Rotterdam, Bergweg hoek Zwart Janstraat

Bericht door Arnold Tak »

Dik, ongelofelijk!! Ik kan mijn ogen niet geloven. Ik heb daar door die verbouwingen compleet overheen gekeken. Des te grote is het compliment dat ik je geef dat je het hebt herkend. Jij hebt je niet laten afleiden door die bouwkundige ingrepen. Wat scherp!! Wat is deze site toch smullen voor me. Iedere keer verrassen jullie me weer met de meest mooie vondsten. Ook al zijn het gastkaarten, maakt niets uit. Het plezier dat zo'n kaart wordt gelokaliseerd is er niet minder om. Wat een FEEST. Iedere keer weer bij zo'n mooie vondst. Ik word daar helemaal vrolijk van. Dik, ontzettend bedankt.
En ….. oh ja, gelukkig hoeft mijn snor er niet af.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”