3691 boucherie PERRET BALOFIN?

Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes uit het buitenland die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak

3691 boucherie PERRET BALOFIN?

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
links ..... illes de literie lits en fer (beddenwinkel)

slager: "mevrouw, mag het een onsje meer zijn?"
Bijlagen
3691.jpeg
3691 1.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Gokje: gevonden een "boucher en gros" (en deze boucher doet wel "en gros" dunkt mij) Perret op 44, rue de la Villette in Le Pré-Saint-Gervais. Die straat heet tegenwoordig rue Honoré d'Estienne-d'Orves, en op nr. 44 is in ieder geval niets te vinden dat hier op lijkt (maar de straat is ook onherkenbaar veranderd sindsdien). Oude foto's van de rue de la Villette op Delcampe zien er echter wel veelbelovend uit: dit was een typisch voorstadstraatje met wat neringdoenden, en deze winkel zou er perfect gepast hebben. Helaas kon ik het ook daar niet vinden.

Uiteraard kan ik er ook heel erg naast zitten.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Balofin komt nauwelijks voor; ik denk dat de naam Balufin is, een achternaam die specifiek in het departement Ain voorkomt. In Parijs e.o. ben ik de naam alleen tegengekomen bij een kruidenier op 2, rue de Charonne in Saint-Mandé (tegenwoordig avenue Joffre). Daar is het niet, denk ik (deze laan is te breed, en de trottoirs ook, voor dit zoekplaatje).

Ik heb een slagerij Perret gevonden op 51, faubourg-de-Lyon in Bourg-en-Bresse (tegenwoordig avenue Jean-Jaurès, en hoewel daar tegenwoordig inderdaad een slager zit is het daar volgens mij niet), en een in Saint-Rambert-en-Bugey. Balufin komt vnl. voor in Montluel (een café op de hoek van de quai des Remparts en de Grande Rue droeg in ieder geval die naam), maar daar kan ik het niet vinden. Saint-Rambert moet ik nog bekijken...
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Saint-Rambert-en-Bugey heeft voorlopig niets opgeleverd; Pont-d'Ain (waar ook een slager Perret zat) evenmin, en ook in Saint-Julien-sur-Veyle was een slagerij Perret, maar dat is zo klein dat ik dat geen kans geef. http://www.archives.ain.fr/data/files/a ... E_1914.pdf doorgeploegd, maar zonder resultaat. Slechts één Balufin gevonden, en dat is de caféhouder in Montluel. Dit blijft ontzettend lastig...
Plaats reactie

Terug naar “Buitenlands”