3458 N.L. de Boeck wijnen likeuren op nr. 182
-
3458 N.L. de Boeck wijnen likeuren op nr. 182
belijnde ongelopen fotokaart
kenteken auto 84959
onder de naam op de zijkant van de auto staan nog 4? namen in schrijfletters, maar moeilijk om te lezen
de tweede van rechts is Vilvoorde
in potlood achterop 1929
kenteken auto 84959
onder de naam op de zijkant van de auto staan nog 4? namen in schrijfletters, maar moeilijk om te lezen
de tweede van rechts is Vilvoorde
in potlood achterop 1929
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Voor wat het waard is (mogelijk niets): een Nicolaüs Ludovicus De Boeck gevonden, geboren op 16 februari 1879 in Willebroek (http://www.jefparedaens.be/humo_test/family.php?id=F7739&main_person=I11543).
En nog even verder speculeren: mogelijk is Koningsloo een deel van de straatnaam. Een Koningslose Steenweg (chaussée de Koningsloo) bestaat in Vilvoorde (voornamelijk een klein landweggetje) en Strombeek-Bever. Ik heb het daar niet gevonden, maar het lijkt me een buurt waar erg veel veranderd is. Het zoekplaatje lijkt me echter iets te stedelijk voor Koningslo. Het zou wel passen in de omgeving Wandstraat in Brussel en in sommige buurten van Vilvoorde, maar ook daar heb ik dit niet kunnen vinden.
En nog even verder speculeren: mogelijk is Koningsloo een deel van de straatnaam. Een Koningslose Steenweg (chaussée de Koningsloo) bestaat in Vilvoorde (voornamelijk een klein landweggetje) en Strombeek-Bever. Ik heb het daar niet gevonden, maar het lijkt me een buurt waar erg veel veranderd is. Het zoekplaatje lijkt me echter iets te stedelijk voor Koningslo. Het zou wel passen in de omgeving Wandstraat in Brussel en in sommige buurten van Vilvoorde, maar ook daar heb ik dit niet kunnen vinden.
-
- Senior Zoeker
Dit zou misschien aan de Romeinsesteenweg kunnen zijn. Nr. 182 is tegenwoordig nieuwbouw, maar heel misschien is de blinde muur links van nr. 190 (het huis met de gele baksteentjes). Ertussenin dan de achterkant van huizen aan de Steenstraat. Heel misschien dus, ik ben absoluut niet zeker; ertegen pleit het ontbreken van de uitbouw achter 190. Ook de huizen aan de Steenstraat verwacht ik onder een scherpere hoek met de Romeinsesteenweg, maar misschien kan het toch. Arnold, is een detailscan van de blinde muur (met met name de muurankers) mogelijk?
https://goo.gl/maps/Jfgoab1MCG62
https://goo.gl/maps/Jfgoab1MCG62
-
-
- Senior Zoeker
Dankjewel, Arnold. De twee muurankers zitten precies op de goede plaats en hebben de goede vorm, alleen kan ik vooralsnog niet verklaren waarom ik op StreetView geen overblijfselen van die uitbouw achter (het platte dak dat halverwege het schuine dak uitsteekt) kan vinden.
Verder zie ik volgens mij een (zend?)mast net achter of in de Steenstraat (of waar het dan ook mag zijn). Die moet toch ook te vinden zijn zou je denken. Maar nu nog niet.
Kortom, nog twijfel.
Verder zie ik volgens mij een (zend?)mast net achter of in de Steenstraat (of waar het dan ook mag zijn). Die moet toch ook te vinden zijn zou je denken. Maar nu nog niet.
Kortom, nog twijfel.
-
- Senior Zoeker
Romeinsesteenweg 326, Vilvoorde (Koningslo, Mutsaard)
Ik heb de vraag gesteld aan de Heemkundige kring Vilvoorde Hertog Hendrik I, en zij geven het antwoord. Het is Romeinsesteenweg 326 in Vilvoorde (Koningslo, bij de Mutsaard). De andere kant van de straat is al Brussel (Neder-Over-Heembeek). Zie https://goo.gl/maps/wngt5agU5PD2. Ze leveren er ook nog twee bewijsfoto's bij.
Heel hartelijk bedankt, Philippe Cornut en Gilberte Herbosch!
Heel hartelijk bedankt, Philippe Cornut en Gilberte Herbosch!
-
Vilvoorde, Romeinsesteenweg 326
Peter, wat een wonderlijke oplossing. Zat je er zo dicht bij. Het pand bestaat dus zelfs nog. Nummer 128 is dan zeker omgenummerd naar 326. Het blijft toch opmerkelijk dat het hoefijzervormige muuranker in de nok identiek is aan dat wat je al eerder een flink stuk verderop ontdekte. Het muuranker op mijn kaart is dus niet dezelfde als die we voorbij de Mutaertsplaats zien. Misschien was het gebruikelijk dat een muuranker met een dergelijke vorm bovenin werd gebruikt. Heel graag complimenteer ik je weer met deze oplossing. Je liet niet los en hebt het 'puzzelen' weer tot een succesvol einde gebracht. Je maakt als al zoveel malen hiervoor een gelukkig mens van me met het vinden van de juiste plek.