belijnde ongelopen fotokaart van huizen met huisnummers (v.l.n.r.) 24 t/m 34
ik dacht 100% en direct te weten, dat het de Jericholaan is, maar daar past het niet qua huisnummers
wel verder gezocht, maat ik kom er niet uit
het zal toch wel in Kralingen zijn?
5123 Rotterdam
-
- Senior Zoeker
-
Rotterdam, Hondiusstraat
Dik en Erwin, wat grappig om te zien dat de Cementsteenfabriek Van Waning en Co door heel Rotterdam afnemers had om hun te bouwen woningen te verfraaien met materiaal dat ze bestelden uit hun gids met voorbeelden van ornamenten e.d. In dit geval dus de Jericholaan in Kralingen en in Middelland de Joost van Geelstraat en Hondiusstraat. Huizen in verschillende wijken en die dan toch zoveel gemeen hebben. Wat wel zal overeenstemmen is grofweg het moment van bouwen. Wellicht was dit in die tijd een moderne en veelgevraagde steen.
Als geboren westerling ben ik altijd bijzonder in mijn sas met kaarten uit mijn geboortewijk, ook al was dat het naastgelegen Nieuwe Westen. Dik, ik wil je dan ook graag laten delen in mijn blijdschap. Bijzonder hartelijk dank voor je oplossing en Erwin dank ik voor het verleggen van de aandacht naar de juiste wijk. Wat een uitstekende suggestie!
Als geboren westerling ben ik altijd bijzonder in mijn sas met kaarten uit mijn geboortewijk, ook al was dat het naastgelegen Nieuwe Westen. Dik, ik wil je dan ook graag laten delen in mijn blijdschap. Bijzonder hartelijk dank voor je oplossing en Erwin dank ik voor het verleggen van de aandacht naar de juiste wijk. Wat een uitstekende suggestie!