belijnde gelopen fotokaart, gestempeld Rotterdam 1922
Laurien schrijft naar haar zuster en zwager J.v.d.Pot in 's-Gravenzande
de huisnummers zijn helaas onleesbaar
wat opvalt aan de bebouwing: slechts twee etages (Beneden en boven), souterrains; doorlopende dragende latei met versieringen zowel boven beneden- als bovenwoning
ornamenten in het metselwerk, verticale versieringen onder dakgoot
opname vanonder een soort houten pergola
het is een straat met bomen
wel grappig, maar niet meer dan een leuk detail is, dat de schillenboer net langs is geweest, wat de schillenbakken staan geleegd op hun kant
5124 Rotterdam
-
- Senior Zoeker
-
Rotterdam, Jericholaan
Dik, heb ik potjandorie de Jericholaan afgespeurd i.v.m. 5125, heb ik dit rijtje panden helemaal over het hoofd gezien. Denk ik dat zoekplaatje hier te kunnen identificeren, blijkt het andere zoekplaatje juist hier te zijn. Het leven is toch vol verrassingen. Wat een sublieme oplossingen …. zowel Aalsmeer alsook deze. Het is dan nu weliswaar maandag, maar mijn weekend kan niet meer stuk. TOPPIE en werkelijk heel erg bedankt.
-
onverklaarbare balken boven en rechts
bij het opbergen van de kaart in mijn verzameling viel de beantwoording van "de pergola' zo in mijn schoot. Ik kwam bovenstaand knipsel tegen. Het zijn de buizen waardoor grond van de te graven Waalhaven werd getransporteerd naar het aan te leggen Kralingse bos. Van die pijpleiding zijn maar heel weinig opnames bekend. Weer een puzzel opgelost. Wat geeft mijn hobby toch ongelofelijk veel voldoening. Oud-Rotterdam reconstrueren ….. eindeloos.