5066 kade langs rivier met molen aan overzijde, mogelijk Hillegersberg

Martin Snuverink
Senior Zoeker

Niet de Rotte

Bericht door Martin Snuverink »

Aan het Prinsemolenpad tussen de Prinsenmolen en het Berg en Broekse Verlaat hebben nooit huizen langs de Rotte gestaan.
Van de Molen van de Heus is in 1915 de bovenbouw gesloopt, terwijl het zoekplaatje van 1926 is, als we het bijschrift bij de foto genoemd in de reactie van Arnold van 13-12-2016 mogen geloven (wat ik doe). Aan het jaartal hebben we dan wel iets.
Intussen zie ik geen mogelijkheden meer aan de Rotte.
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Zpl 4543 rn 4544

Bericht door Martin Snuverink »

Beste speurders,
Kijk ook eens naar mijn reacties op zoekplaatje 4543 en 4544. Deze plaatjes staan nogal verstopt onder de rubriek 'landelijk' en ontsnappen daardoor gemakkelijk aan de aandacht.
lindy
Junior Zoeker

5066kade langs rivier met molen

Bericht door lindy »

is het misschien de gruttersmolen De Driekleur aan de Terbrechtse rechter Rottekade Er staat daar aan de Bergse linker Rottekade een wit huis met in het midden een schoorsteen op nr 276
Bijlagen
streetview.jpg
johanbakker
Junior Zoeker

Enter your phone number here

Bericht door johanbakker »

Arnold Tak schreef:https://www.google.nl/maps/@51.9546131, ... 312!8i6656

Johan, als je denkt dat de opname vanaf hier (zie link) is genomen, maakt de Rotte daar ter plaatse een bocht naar rechts en niet naar links. Ik kan me daarom nog niet compleet vinden in de voorgestelde lokatie.
Het kan niet anders dan dat we dan aan de linkeroever van de Rotte staan en naar het zuiden, dus richting Rotterdam kijken.

Beste Arnold,

Je veronderstelling is niet juist. De foto is niet van die plaats genomen, maar vanaf de andere kant van de brug; wel juist is dat de foto genomen is van af de Bergse Linker Rottekade en dat er richting Rotterdam wordt gekeken (zie links).

Met vriendelijke groeten,

Johan
Bijlagen
BLRottekade.JPG
BL Rottekade2.jpg
Arnold Tak

Rotterdam, Hillegersberg, Terbregse Linker Rottekade, molen De Vier Winden

Bericht door Arnold Tak »

Johan, je hebt me overtuigd. Ik had je eerdere reactie meer op waarde moeten schatten, zeker je verwijzing naar huisnummer 343. Dit zoekplaatje heeft de gemoederen wel even bezig gehouden. Ik dank Harm, Erwin, Martin en Lindy dan ook hartelijk voor hun meeleven, meedenken en meezoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”