5844 voetbalelftal in wsch. Rotterdam 1925

Plaats reactie
Arnold Tak

5844 voetbalelftal in wsch. Rotterdam 1925

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart op Agfa-fotokaartpapier
CVV staat voor Charloisse Voetbal Vereniging
of ze nu een thuiswedstrijd spelen of "uit" weet ik niet
op de achtergrond een rij woningen, rechts een blinde muur waartegen mogelijk nog wordt verder gebouwd
voetbalelftal met reserve
Bijlagen
5844.jpeg
5844a.jpeg
5844b.jpeg
5844c.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Afgaande op de locatie van de sportvelden van Charlois op topotijdreis zouden het de achterzijden van huizen aan de Carnisselaan kunnen zijn: https://goo.gl/maps/nLpCARx78XL2. Maar ik zie toch wel wat dingetjes die mij minder zeker maken...
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

... of de andere kant! Dan praten we over de Ebenhaëzerstraat dus. Aan die kant waren ook sportvelden. En dan klopt 't beter: https://goo.gl/maps/qXQvpix5cbF2
Arnold Tak

Rotterdam Charlois Ebenhaëzerstraat

Peter, ik heb geprobeerd je succesvolle handelwijze te volgen via topotijdreis, maar het blijft voor mij een raadsel hoe je dat voor elkaar hebt weten te boksen. Als ik de kaart van Charlois in 1925 oproep, kan ik daar geen sportvelden op ontdekken, gelegen bij de Ebenhaëzerstraat. Dat maakt zo'n oplossing met nog meer ondoorgrondelijke tovenarij omgeven. Maar het maakt me niet minder opgetogen. Hartelijk dank dat je me weer bij de hand hebt genomen.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Arnold, topotijdreis loopt soms behoorlijk achter. De situatie is te zien op kaarten vanaf 1938. Maar alles tussen de Ebenhaëzerstraat en de Carnisselaan is echt een stuk ouder dan dat.

Zie deze uitsnede:
Bijlagen
sportCharlois.jpg
Arnold Tak

bedankt

de magiër onthult zijn truc .... Je hebt me een stuk wijzer gemaakt. Ik mis jouw flexibiliteit en creativiteit toch wel bij mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”