5937 elektrische tram of trein

Plaats reactie
Arnold Tak

5937 elektrische tram of trein

Bericht door Arnold Tak »

foto 14 bij 9 cm.
als ik het goed lees staat er op het witte bordje Volendam, links koeien in de wei
wie kan er iets zeggen over de route en het type tram c.q. trein?
Bijlagen
5937.jpeg
5937a.jpeg
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Deze oorspronkelijk in België gebouwde elektrische smalspoortrams “Métallurgique” hebben voor de NZH gereden tussen Amsterdam en Zandvoort en op de Waterlandse lijnen boven het IJ. Ik vermoed dat we deze opname in Waterland, dus de lijnen naar Volendam en Purmerend, moeten zoeken. De Zandvoortse lijn was meen ik volledig dubbel spoor.
Zie http://www.poldersporen.nl/KEV/zuidpolder.html.
Hans de Haas
Senior Zoeker

Bericht door Hans de Haas »

Dit lijkt mij 1067mm spoor, Noord Holland had meter spoor.
Sjoerd Eeftens
Zoeker

TNHT/NZH

Bericht door Sjoerd Eeftens »

Dit is toch echt de Waterlandse tram Amsterdam Noord - Edam en van daar af, deels met derde rail, deels op eigen spoor, met medegebruik van de normaalsporige tramlijn Kwadijk - Volendam naar deze vissersplaats. De tram van het ZP is in standaardsamenstelling: Motorrijtuig en twee aanhangrijtuigen uit de stoomtijd. En die reed op meterspoor.
Arnold Tak

Waterlandse tram Amsterdam Noord - Edam

Bericht door Arnold Tak »

Sjoerd, je hebt aan alle onzekerheid een einde gemaakt. Maar met zo'n deskundige in onze buurt voelen we ons in dit soort uitdagingen gesterkt. Grote dank voor je bijdrage. Ook Martin en Hans zijn we natuurlijk erkentelijk voor hun meedenken en -doen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”