6161 kade met man in korte broek bij auto op zwenkwieltjes aan hijskraan
-
6161 kade met man in korte broek bij auto op zwenkwieltjes aan hijskraan
belijnde, ongelopen fotokaart op fotokaartpapier met achterop CARTE POSTALE
achterop in potlood: Sept 1934
de man heeft ook nog iets op zijn rug
demonstratie van ..... ?
wat een curiositeit (ben ik dol op)
nu maar hopen dat de opname in Nederland is genomen
achterop in potlood: Sept 1934
de man heeft ook nog iets op zijn rug
demonstratie van ..... ?
wat een curiositeit (ben ik dol op)
nu maar hopen dat de opname in Nederland is genomen
-
- Senior Zoeker
Het lijkt me een demonstratie van 'hoe te ontsnappen uit een te water geraakte auto?' De man wordt met auto en en al te water gelaten. Hij draagt een zwembroek met reddingsvest. De auto is teruggebracht tot de bare basics. Alleen de cabine is belangrijk. Motorkap, wielen etc. zijn er vanaf gehaald. Iedereen is lekker relaxt aan het kijken, de geüniformeerden (politie?) incluis.
-
- Senior Zoeker
Reddingsdemonstratie bij de Fordfabrieken in de haven van Amsterdam bij de HEMbrug: https://www.delpher.nl/nl/kranten/view? ... eg21:a0235
-
Amsterdam, Hembrug, Ford-autofabrieken
Ingrid haar voorzet wordt binnen 3 minuten door Jeannet binnengewerkt. Dames, dames, het moet niet gekker worden. En dan is dit vandaag de derde keer dat Jeannet met het verlossende antwoord op de proppen komt. Zoals ik dus al zei ...
Ik kom morgen aansluitend nog met een vraag.
Ik kom morgen aansluitend nog met een vraag.
-
en deze, hoort die erbij?
.
in de partij zoekplaatjes die ik wist te strikken, zat naast de gelokaliseerde kaart bij de Ford-automobielfabriek ook deze kaart
heeft dezelfde belijning, karteling en uitvoering
ik schat de kans dat beide kaarten hetzelfde evenement in beeld brengen op bijna 100%
ook ongelopen, belijnd en CARTE POSTALE
maar wat zou er hier dan te zien zijn onderaan de hijs?
dit lijkt me toch niet het dak van de auto
ik sta voor elke suggestie open ...
in de partij zoekplaatjes die ik wist te strikken, zat naast de gelokaliseerde kaart bij de Ford-automobielfabriek ook deze kaart
heeft dezelfde belijning, karteling en uitvoering
ik schat de kans dat beide kaarten hetzelfde evenement in beeld brengen op bijna 100%
ook ongelopen, belijnd en CARTE POSTALE
maar wat zou er hier dan te zien zijn onderaan de hijs?
dit lijkt me toch niet het dak van de auto
ik sta voor elke suggestie open ...
-
- Senior Zoeker
Prima hoor, Arnold. Maar dat 'verlossende woord' wil ik dan ook wel graag lezen. Ik zie het hier nergens staan. En ik heb zelf binnen drie minuten een bewijs geleverd.Arnold Tak schreef:Ingrid haar voorzet wordt binnen 3 minuten door Jeannet binnengewerkt. Dames, dames, het moet niet gekker worden. En dan is dit vandaag de derde keer dat Jeannet met het verlossende antwoord op de proppen komt.
Zat ik er dan naast met mijn oplossing?
Wat betreft een suggestie voor je na-geplaatste foto's: lees de door mij gegeven link naar Delpher eens. Misschien dat het nog iets verduidelijkt? Iets over 'poppen' die worden gered?
reactie Arnold: ik zie dat ik weer eens in de fout ben gegaan. Er zijn wel excuses, maar daar wil ik me niet achter verschuilen. Beide opeenvolgende reacties kwamen bij jou vandaan, ik was even in de war met een ander zoekplaatje en de reacties daarop. Ondanks dat ik het altijd perfect wil doen, maak ik toch zo af en toe een flinke uitglijder. Natuurlijk was jouw oplossing geweldig en precies in de roos. Ik heb door dat andere zoekplaatje nog even wat geaarzeld om hem naar "Opgelost" te verhuizen. Natuurlijk gaat hij daar door jouw vondst terechtkomen.
-
- Senior Zoeker
Dat was nog volgens de toen bestaande theorieën, maar de praktijk is heel anders. Ik ben ervarings deskundige en wij hebben dit in het zwembad geoefend met de brandweer. Men ging er van uit dat door het ontstaan van een luchtbel onder het dak iemand uit een auto zou kunnen intsnappen als de wagen eenmaal op de bodem zou staan en dan de portieren zou kunnen openen. You better forget it! In het zwembad ging dat wel, maar de praktijk proeven met een complete auto welke wij hier in de Laakhaven hebben gedaan waren totaal anders. Ten eerste gaat de wagen niet rechtstandig naar de bodem, maar duikt met het zwaarste punt eerst onder en dat is die kant waar de motor zit. Alle wagens met de motor achterin gingen met de kont het eerst naar de bodem en met de motor voorin met de neus. Van een luchtbel onder het dak is ook geen sprake, afhankelijk van hoe hij zinkt verdwijnt de lucht of via de kofferbak of via het dashboard. Bovendien komt al op zo'n 60 tot 80 cm waterdiepte het dak naar binnen, dus zou daar nug lucht blijven hangen dan is deze dan wel weg. Implodeert het dak, dat geeft een enorme knal. De beste manier om uit een te water geraakt voertuig te ontsnappen is, gelijk zodra hij in het water ligt, afhankelijk van de toestand van de wagen zal deze nog zo'n 10 tot 15 seconden blijven drijven en in deze periode de portier ramen te openen en voordat hij zinkt rugwaarts de dakrand pakken en via het raam er uit te gaan. Lukt het niet direct, dan wachten tot hij op de bodem ligt en dan op dezelfde manier weg wezen. Het voordeel van zinken met geopende ramen is dat de wagen sneller vol loopt en niet het dak naar binnen klapt. Wat wel van belang is is kalm blijven en vooral de autogordel gebruiken, want je hebt er geen idee van hoe hard de klap op het water is bij 50KM/U.Het lijkt me een demonstratie van 'hoe te ontsnappen uit een te water geraakte auto?' De man wordt met auto en en al te water gelaten. Hij draagt een zwembroek met reddingsvest. De auto is teruggebracht tot de bare basics. Alleen de cabine is belangrijk. Motorkap, wielen etc. zijn er vanaf gehaald. Iedereen is lekker relaxt aan het kijken, de geüniformeerden (politie?) incluis.