0807 2 waterverkenners met roeispanen

Plaats reactie
Arnold Tak

0807 2 waterverkenners met roeispanen

Bericht door Arnold Tak »

fotootje van 10 bij 7 cm., helaas niet 'lekker' scherp
Bijlagen
0807.jpg
0807.jpg (82.56 KiB) 1400 keer bekeken
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bergse Achterplas?

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold weet dit vast wel te bevestigen of te ontkrachten, maar ik vermoed dat dit de Bergse Achterplas is, gezien vanaf de Johan de Wittlaan. Uitspanning Lommerrijk is dan ongeveer in het midden. Rechts ervan een vrij groot kerkachtig gebouw. Wat het echt is heb ik nog niet kunnen achterhalen. Foto van de voorkant: beeldbank van het gemeentearchief Rotterdam, nr. PBK-9805.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Dit moet wel kloppen. De foto in het GAR is van 1948. Foto's van voor de oorlog laten ook een groot gebouw zien, maar dat is duidelijk anders. Echter, op de foto in het GAR is ook duidelijk te zien dat het gebouw een verbouwing heeft ondergaan (de toren aan de Straatwegkant is nieuwer). Op een foto van de sloop van Lommerrijk na de brand in 1976 (GAR nr. 2005-6946, laatste in de serie 2005-6941 t/m 6946) is de achterkant (niet van het grote gebouw, maar van de bouwsels er links van) goed te zien en die komt zeker overeen met dit zoekplaatje.
jan lemmens
Senior Zoeker

Bericht door jan lemmens »

Peter deze oude ansichtkaart geeft je toch het bewijs.

http://collecties.gemeentearchief.rotte ... ia/87897/1
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

De oplossing Plaats Lommerrijk in Hillegersberg is juist. Ook de positie Johan de Wittlaan is juist. De foto dateer ik op omstreeks 1960 (jongens van mijn leeftijd). Ik ben toen ook nog een blauwe maandag waterverkenner geweest.
Weliswaar ben ik geen jury, maar dit wilde ik toch even kwijt.
Arnold Tak

Rotterdam, Johan de Witlaan richting achterzijde Lommerrijk Straatweg

Bericht door Arnold Tak »

Peter, een verrassende oplossing, ook al komt deze mij wat later onder ogen dan geplaatst.
Nieuwe berichten, dus ook oplossingen, geeft mijn systeem voor slechts een beperkte tijd door en als ik dan mijn PC niet 'aan' heb gehad, mis ik jullie reactie. Wat natuurlijk heel vervelend is voor de sitebezoekers die een bericht of oplossing doorgeven. Ik volg het wel-en-wee op deze site altiijd met veel genoegen, maar omstandigheden staan dat nog weleens in de weg.
Vanzelfsprekend ben ik met deze oplossing bijzonder ingenomen, zeker omdat hij binnen mijn verzamelgebied valt.
Jan Lemmens en Martin zeg ik ook graag dank voor hun bijdrage en reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”