2497 menigte bij en op het ijs

Plaats reactie
Arnold Tak

2497 menigte bij en op het ijs

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
er is ooit gedacht aan Moordrecht, maar ja .... ?
Bijlagen
2497.jpg
2497a.jpg
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Zie ik daar geen theekoepel aan de waterkant? Dit is toch niks voor Moordrecht. Dit moet je zoeken aan wateren met buitenplaatsen, zoals Vecht, Vliet, Warmonder Leede, Spaarne e.d., waar de erven direct aan het water grenzen. Misschien kan dit worden opgespoord aan de hand van de achthoekige theekoepel.
Arie Schakel
Junior Zoeker

Re: 2497 menigte bij en op het ijs

Bericht door Arie Schakel »

Giessenburg, Peursumseweg 57.
Op de voorgevel van de boerderij staat 'Elders Rust'. De boerderij staat er nog maar is inmiddels wel verbouwd.
Het vrije uitzicht is voor deze boerderij wel veranderd door de bouw van nieuwe huizen aan het water, de Giessen.
Bijgevoegd o.a.een foto van het theehuis dat voor de booerderij aan het water stond.
Bijlagen
3a.jpg
3b.jpg
Arie Schakel
Junior Zoeker

Re: 2497 menigte bij en op het ijs

Bericht door Arie Schakel »

Huidig beeld van de Peursumseweg 57, Giessenburg.
https://www.google.nl/maps/place/Peursu ... 4d4.892216
Arnold Tak

Re: 2497 Giessenburg, Peursumseweg 57

Bericht door Arnold Tak »

Ietsje meer dan 10 jaar wachtte dit zoekplaatje op een oplosser met kennis van zaken en daar is hij dan, Arie Schenkel, die uit het niets met 3 oplossingen (achteraf bleek 4) voor de dag kwam. Dat helpt natuurlijk flink. Het zal niet makkelijk geweest zijn om te ontdekken waar deze opname was gemaakt. Het grote publiek en wat kale bomen ontnemen het zicht op de bebouwing ietwat hinderlijk. Gelukkig hebben we een lokale expert in ons midden die goed onderbouwd de plaats weet te bepalen. Arie, we danken je dan ook meer dan ruimschoots.
Arie, als ik je kan helpen aan haarscherpe scans van je drie oplossingen, laat dat dan even weten. Ik doe dat natuurlijk met alle liefde.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”