0819g Torpedodienst III
-
0819g Torpedodienst III
belijnde ongelopen fotokaart
straatnaambordje vermoedelijk Oudewal
boot vol militairen
links koepeltje
Hellevoetsluis (heel bescheiden gokje) ?
straatnaambordje vermoedelijk Oudewal
boot vol militairen
links koepeltje
Hellevoetsluis (heel bescheiden gokje) ?
- Bijlagen
-
- 0819g.jpg (121.67 KiB) 1322 keer bekeken
Torpedodienst lll
De Torpedodienst lll werd beheerd door het Ministerie van Oorlog en de boot had domicilie in Den Brielle (Brielle).
-
- Senior Zoeker
Overzicht van sleepboten gebouwd door J & K Smit. Bouwnummer 500, 1897, Torpedodienst III Opdrachtgever: Koninklijke Landmacht.
http://www.scheepsbouw-alblasserdam.nl/ ... pboten.htm
Misschien heeft iemand iets aan deze aanwijzing voor de oplossing.
http://www.scheepsbouw-alblasserdam.nl/ ... pboten.htm
Misschien heeft iemand iets aan deze aanwijzing voor de oplossing.
-
- Junior Zoeker
oude wal
Ik ken maar één Oude Wal in die hoek en dat is in Hoogvliet.
Dat torentje op de achtergrond heb ik nog niet thuis kunnen brengen.
Ik zoek nog verder.
Dat torentje op de achtergrond heb ik nog niet thuis kunnen brengen.
Ik zoek nog verder.
-
- Senior Zoeker
Merkwaardig is dat de Torpedodienst III gebouwd is in opdracht van de KL, terwijl Hellevoetsluis een marinehaven was. Het schip is in ieder geval bestemd voor de binnenvaart. De foto is dan ook niet in een zeehaven gemaakt.
Oude Wal in Hoogvliet is een jonge straatnaam, waarmee Hoogvliet is uitgesloten. De foto is gemaakt in een oude stad. De muren of schermen kan ik niet thuisbrengen: watzijn dit en waar waarvoor dienen deze?
Oude Wal in Hoogvliet is een jonge straatnaam, waarmee Hoogvliet is uitgesloten. De foto is gemaakt in een oude stad. De muren of schermen kan ik niet thuisbrengen: watzijn dit en waar waarvoor dienen deze?
-
- Senior Zoeker
Leerdam, Zuidwal of Lingewal
Dit plaatje heeft me lange tijd beziggehouden. Steeds heb ik gedacht dat dit in een getijdehaven was. Uiteindelijk heeft een brainwave bij het zoeken naar iets anders me geholpen.
We kijken hier to mijn verrassing naar de Zuidwal of Lingewal van Leerdam. Tussen de twee lantaarnpalen kijken we in een straat die Markt heet. Dan zien we een zijstraat evenwijdig aan de kade, namelijk de Hoogstraat. Verderop zien we nog juist het topje van de toren van de Grote kerk. Vooraan op de kade zien we de nog steeds bestaande, sterker nog, gerestaureerde, afgeschuinde stadsmuur.
De eerste bewijsfoto spreekt voor zichzelf. De tweede foto laat de linker lantaarnpaal op de sokkel zien.
Helaas hebben de foto's een slechte resolutie.
We kijken hier to mijn verrassing naar de Zuidwal of Lingewal van Leerdam. Tussen de twee lantaarnpalen kijken we in een straat die Markt heet. Dan zien we een zijstraat evenwijdig aan de kade, namelijk de Hoogstraat. Verderop zien we nog juist het topje van de toren van de Grote kerk. Vooraan op de kade zien we de nog steeds bestaande, sterker nog, gerestaureerde, afgeschuinde stadsmuur.
De eerste bewijsfoto spreekt voor zichzelf. De tweede foto laat de linker lantaarnpaal op de sokkel zien.
Helaas hebben de foto's een slechte resolutie.
- Bijlagen
-
- Leerdam Zuidwal 1.jpg (50.37 KiB) 1214 keer bekeken
-
- Leerdam Zuidwal 3.jpg (44.1 KiB) 1222 keer bekeken
-
Leerdam, Zuidwal of Lingewal
Martin, bijzonder hartelijk dank zeg ik je mede namens mijn gast (Arnoud). Mijn reactie heeft dan wel lang op zich laten wachten, maar is er niet minder om. Je bewijsopnames laten aan duidelijkheid niets te wensen over.