fotokaart van fotografisch bedrijf Strauss, gevestigd te Rotterdam en Oud-Beijerland
ik denk dat we het in de Hoekse Waard moeten zoeken, in Oud-Beijerland ook al doet het me een beetje denken aan de Noord-Voorstraat van 's-Gravendeel
0882 brandweerdemonstratie of -oefening
-
0882 brandweerdemonstratie of -oefening
- Bijlagen
-
- 0882.jpg (77.04 KiB) 1072 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
0882 Brandweerdemonstratie
Dit is de Zuid Voorstraat in 's-Gravendeel.
Het huis met het balkon is het voormalige gemeentehuis op nr 48.
Links daarvan op nr 46 is nu een kinderopvang gevestigd. De versiering boven de deur is goed te zien op de bewijsfotos
De bewijsfotos zal ik naar de Webmaster sturen.
Een foto van nr 48 en het rechts gelegen pand is te vinden in de beeldbank van het Nationaal Archief onder 's-Gravendeel. ( Nr 41482 ).
Peter Verschelden
Het huis met het balkon is het voormalige gemeentehuis op nr 48.
Links daarvan op nr 46 is nu een kinderopvang gevestigd. De versiering boven de deur is goed te zien op de bewijsfotos
De bewijsfotos zal ik naar de Webmaster sturen.
Een foto van nr 48 en het rechts gelegen pand is te vinden in de beeldbank van het Nationaal Archief onder 's-Gravendeel. ( Nr 41482 ).
Peter Verschelden
-
Zuid-Voorstraat in 's-Gravendeel
Peter, wat leuk! Zat ik toch zelf ook in de goede richting. Toen mijn ouders in 1971 vanuit Rotterdam naar 's-Gravendel verkasten, verhuisde ik als 23-jarige ook mee en heb er tot 1980 gewoond. Nu zie ik het ook. Rechts had Jan Stout nog zo'n ouderwetse supermarkt en in de panden links ervan zat/zit een dependasnce van het gemeentehuis. Ik weet dat ze ooit een groot en nieuw gemeentehuis hebben laten bouwen richting de provinciale weg, maar hoe dat nu zit na de gemeentelijke herindeling weet ik niet.
Bedankt voor je bewijsopnames, ja, duidelijker en overtuigender kan niet.
Mijn moeder is tot haar dood, eind vorig jaar, steeds in 's-Gravendeel blijven wonen en toen kwamen we er heel regelmatig. Het ritje naar 's-Gravendeel staat nu helaas niet meer op het programma. Mooi dat jij dus even persoonlijk 'de plaats des ...' bent wezen bezoeken.
Bedankt voor je bewijsopnames, ja, duidelijker en overtuigender kan niet.
Mijn moeder is tot haar dood, eind vorig jaar, steeds in 's-Gravendeel blijven wonen en toen kwamen we er heel regelmatig. Het ritje naar 's-Gravendeel staat nu helaas niet meer op het programma. Mooi dat jij dus even persoonlijk 'de plaats des ...' bent wezen bezoeken.
- Bijlagen
-
- 08110703.jpg (249.53 KiB) 1040 keer bekeken
-
- 08110704.jpg (223.33 KiB) 1037 keer bekeken
-
er staat toevallig (natuurlijk tijdelijk) een afbeelding van een prentbriefkaart van dit punt op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -1939.html
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -1939.html