8381 winkel Arbeiders Coöperatie "Voorwaarts"

Plaats reactie
Arnold Tak

8381 winkel Arbeiders Coöperatie "Voorwaarts"

Bericht door Arnold Tak »

8381.jpeg
8381a.jpeg
8381b.jpeg
belijnde ongelopen fotokaart
onlangs deze kaart gekocht op een veiling in een kavel Rotterdam
bij het opbergen herken ik deze winkel niet op de plek waar die dan zou hebben gezeten, Coornhertstraat 1a, vlakbij Sparta-Kasteel
ik zie geen enkel herkenningspunt
ik sluit een tweetal krantenknipsels uit 1987 bij waarin werd gevraagd naar de gezochte lokatie alsmede het antwoord daarop
maar volgens mij waren mevrouw A. Looije-Willemse en Joris Boddaert "van het padje"
ik herken geen enkele overeenkomst tussen het zoekplaatje en de nog aanwezige situatie, weliswaar als gevolg van de stadsvernieuwing ongetwijfeld anders dan in 1987
de genoemde adresssen komen uit het Adresboek Rotterdam 1934/'35, Noordoudenstraat is natuurlijk Noordmolenstraat
wie schept enige helderheid in dit mysterie
links nog een randje van een straatlantaarn, geen huisnummerbordje
Adriaan
Senior Zoeker

Re: 8381 winkel Arbeiders Coöperatie "Voorwaarts"

Bericht door Adriaan »

Coornhertstraat lijkt me inderdaad onmogelijk. Op deze foto: https://www.fotovanrotterdam.nl/fotofra ... =WT453.jpg gaat Coornhertstraat 1a schuil achter de linker tram. De twee deuren daar weer links van stroken niet met het zp. Ook hadden we op het zp de inspringende gevel moeten zien.
jeannet
Senior Zoeker

Re: 8381 winkel Arbeiders Coöperatie "Voorwaarts"

Bericht door jeannet »

Arnold Tak

Re: 8381 Wormerveer, Krommenieërweg 113A

Bericht door Arnold Tak »

Jeannet, wat een miraculeuze vondst. Dat had ik nou echt niet verwacht. Dus in een onverwachte hoek, niks Rotterdam en er zelfs een heel stuk vandaan. Aan de ene kant teleurgesteld dat ik geen aanwinst aan m'n Rotterdam-collectie kan toevoegen, aan de andere kant als historie-liefhebber verheugd dat we nu weten waar we tegenaan kijken. Hartstikke bedankt natuurlijk, ook gaat mijn dank uit naar dibbler die meezocht.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”