8421g café - HRU

Hier staan de nieuwste zoekplaatjes! Zodra ze zijn opgelost, verhuizen ze naar de categorie "Opgelost". Zijn ze na 6 weken nog niet opgelost, dan verhuizen ze naar de desbetreffende categorie.
Plaats reactie
Arnold Tak

8421g café - HRU

Bericht door Arnold Tak »

8421g.jpeg
8421ga.jpeg
8421ga.jpeg (12.69 KiB) 491 keer bekeken
belijnde ongelopen fotokaart
militairen op terras
op voorgrond aan wegwijzer, weliswaar onleesbaar

Arnold: maakt op mij de indruk: Limburg
E. Petter
Senior Zoeker

Re: 8421g café - HRU

Bericht door E. Petter »

G3860 (Gastkaarten 1) bij Berry.

Arnold: sommige kaarten komen uit dezelfde bron, helaas heeft Berry achterop nooit aangegeven dat hij ze ooit plaatste
Wim
Senior Zoeker

Bericht door Wim »

Heb bij archive.org de reacties tot eind 2022 teruggevonden. Ik denk dat dit ze allemaal zijn.

G 3860 Café H. of K. Peeters

25-06-2017, Martin Snuverink: Straels(ch)eweg 20, Venlo kan nog steeds. Op deze plaats staat nu een afschuwelijk bouwsel. Spoorzicht kan slaan op de stoomtram Venlo-Nijmegen van de MBS op meterspoor aan de westkant van de (rijks)weg, maar ook op de toenmalige spoorweg Venlo-Straelen-Wezel, die aan de achterzijde zichtbaar op 260 meter lag. Het tramspoor was tot 17-09-1944 actief (vernield door oorlogshandelingen). De spoorlijn naar Wezel is in de jaren 1950 opgebroken.

22-06-2017, Ingrid Evers: Het lijkt me toch goed mogellijk dat dit het café is van K. Peeters, waarvoor Theo B. een link heeft toegevoegd. Dat hij slechts die ene vermelding heeft gevonden, hoeft niet te betekenen dat hij 'fout' zit.

Daar komt bij, dat het café van K. Peters (met één e), Straelscheweg 20, een eigen naam heeft, nl. Spoorzicht. Zo staat het ook in tal van advertenties vermeld. Het lijkt mij dat de eigenaar die naam dan toch in het bovenlicht of ergens op de gevel zou hebben aangebracht.

Het is jammer dat we tegen de onbeschilderde achterkant van een wegwijzer aankijken. Dat deze tegenover het café staat, wekt de indruk dat daar een splitsing van de weg, al hoeft dat niet persé het geval te zijn.

20-06-2017, Theo B: Verder zie ik alleen advertenties van café K. Peters op Straelscheweg 20.
Zal hem wel niet zijn dan...

20-06-2017, Theo B: Er was i.i.g. een café K. Peeters aan de Straelscheweg in Venlo.
http://www.delpher.nl/nl
E. Petter
Senior Zoeker

Bericht door E. Petter »

Die reacties staan ook nog online, zolang de site nog in de lucht is:
https://www.onbekendinnederland.nl/zoek ... index.html
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe zoekplaatjes”