Ik weet hoeveel haast je ermee hebt, maar het kan toch best nog ergens anders zijn? Zoals Wim heeft uitgezocht was er rond de tijd dat de kaart verzonden is nog weinig tot geen bebouwing aan de Nolleweg.
Staat die Nolleweg in de tekst op de kaart of alleen in het opschrift?
Wim: "Info uit het Kadaster. Nolleweg 20 was wel van een Both, Cornelis Beije Both"
en nee, ik heb geen haast, misschien iets te veel opruimbevlieging, ik zal me matigen
8455 wsch. Melissant, Nolleweg, E. Grootenboer 1917
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Re: 8455 wsch. Melissant, Nolleweg, E. Grootenboer 1917
Jawel, maar zijn daaropvolgende zin is nog belangrijker 
Arnold: de vorige eigenaar had er Nolenweg op geschreven, maar toen ikzelf wat ging zoeken kwam ik erachter dat er Nolleweg werd bedoeld. Hij zal het verkeerd hebben verstaan, vermoed ik, toen hij de kaart overnam.
In de tekst komt Nolleweg niet voor, afzender E. Grootenboer gezonden naar B. Both, haar zoon.
"je kan zeker wel zien wie er voor het huis staat" en "als u naar huis komt", dus B. Both moet het zelf zeker herkennen [als zijn eigen woning?]
Arnold: de vorige eigenaar had er Nolenweg op geschreven, maar toen ikzelf wat ging zoeken kwam ik erachter dat er Nolleweg werd bedoeld. Hij zal het verkeerd hebben verstaan, vermoed ik, toen hij de kaart overnam.
In de tekst komt Nolleweg niet voor, afzender E. Grootenboer gezonden naar B. Both, haar zoon.
"je kan zeker wel zien wie er voor het huis staat" en "als u naar huis komt", dus B. Both moet het zelf zeker herkennen [als zijn eigen woning?]