8489 kinderen spelen in zand, zomer 1928
-
8489 kinderen spelen in zand, zomer 1928
op de voorgrond rechts een bord waarop: AUTOMOBIEL SLOOPERIJ, Shell
zo te zien helpen een aantal vrijwilligers de stadskinderen aan een gezellig en leuk vakantiedagje incl. tent, links daarvan nog een schoorsteen
achterop zag ik in potlood, heel klein NH en zo goed als weggestufd Wormerveer (voor wat het waard is)
-
Re: 8489 kinderen spelen in zand, zomer 1928
1896 oprichten chocoladefabriek De Heer In Rotterdam. De banket-, biscuit- en suikerwerk fabriek van De Heer aan de Galvanistraat.
Johannes de Heer, de oprichter van ons bedrijf, werd op 23 mei 1866 te Rotterdam geboren. Onder eigen label wordt een orgellijn uitgebracht onder de naam "Johannes de Heer Orgels". Ik kan niet vinden of zij een schoorsteen met hun naam hadden.
Gezicht op de zuidzijde van de Oostzeedijk. Ter hoogte van Johan de Heer muziekinstrumentenhandel en automobielhandel. De aldaar zichtbare schoorsteen is van Aurore aan de Admiraliteitskade, dus deze de Heer kunnen we vergeten.
Het geheugen: Orgelbouw, reparaties. Orgel- en Harmoniumfabriek Joh. de Heer aan de Oostzeedijk 330 te Rotterdam, Nederland 1912. Foto: Afdeling machinale houtbewerking.
Johannes de Heer, de oprichter van ons bedrijf, werd op 23 mei 1866 te Rotterdam geboren. Onder eigen label wordt een orgellijn uitgebracht onder de naam "Johannes de Heer Orgels". Ik kan niet vinden of zij een schoorsteen met hun naam hadden.
Gezicht op de zuidzijde van de Oostzeedijk. Ter hoogte van Johan de Heer muziekinstrumentenhandel en automobielhandel. De aldaar zichtbare schoorsteen is van Aurore aan de Admiraliteitskade, dus deze de Heer kunnen we vergeten.
Het geheugen: Orgelbouw, reparaties. Orgel- en Harmoniumfabriek Joh. de Heer aan de Oostzeedijk 330 te Rotterdam, Nederland 1912. Foto: Afdeling machinale houtbewerking.
-
- Senior Zoeker
Dit is de Galvanistraat: https://hdl.handle.net/21.12133/F5CF1E9 ... 7E710CBD7F
Op de achtergrond de Hudsonstraat, vermoed ik.
Op de achtergrond de Hudsonstraat, vermoed ik.
-
dibbler, inderdaad, de letters kloppen helemaal, daar keek ik overheen, maar jij gelukkig niet. Heerlijk dat je me weer aan een mooie kaart van Rotterdam hebt geholpen. Heel hartelijk bedankt.
misschien klopt 1928 niet en was het 1930, zie onderstaande link, de bouw van de Ford-fabriek in Rotterdam. Het duurt nog tot begin 1930 voordat aan het Marconiplein de eerste paal de grond in gaat
http://www.vergetenverhalen.nl/2015/09/ ... amsterdam/
misschien klopt 1928 niet en was het 1930, zie onderstaande link, de bouw van de Ford-fabriek in Rotterdam. Het duurt nog tot begin 1930 voordat aan het Marconiplein de eerste paal de grond in gaat
http://www.vergetenverhalen.nl/2015/09/ ... amsterdam/