- 8417a.jpeg (25.44 KiB) 401 keer bekeken
8417 Rotterdam, Mercedes met aanhanger
-
8417 Rotterdam, Mercedes met aanhanger
belijnde ongelopen kaart op Agfa-fotokaartpaier
-
- Senior Zoeker
Re: 8417 Rotterdam, Mercedes met aanhanger
Foto lijkt me naoorlogs.
Dus de straat heeft het bombardement overleefd - maar waarschijnlijk niet de stadsvernieuwing: want was het dan de bedoeling deze panden op te blazen ?
Erwin, ben ook nog wat verder aan het zoeken geweest. Een telefoonnummer met 5 cijfers, hier 75113, komt voor in mijn telefoongids van 1952, later niet meer. Dat nummer kan dus al even op die kar staan, dus later dan 1952. Helaas staan er bij dat bedrijf geen werknemers apart vermeld in het telefoonboek. Ik vermoed dat de wagen bij een werknemer voor de deur staat en het lijkt me niet de bedoeling dat men daar de boel laat "springen".
Dus de straat heeft het bombardement overleefd - maar waarschijnlijk niet de stadsvernieuwing: want was het dan de bedoeling deze panden op te blazen ?
Erwin, ben ook nog wat verder aan het zoeken geweest. Een telefoonnummer met 5 cijfers, hier 75113, komt voor in mijn telefoongids van 1952, later niet meer. Dat nummer kan dus al even op die kar staan, dus later dan 1952. Helaas staan er bij dat bedrijf geen werknemers apart vermeld in het telefoonboek. Ik vermoed dat de wagen bij een werknemer voor de deur staat en het lijkt me niet de bedoeling dat men daar de boel laat "springen".
-
- Senior Zoeker
Wolphaertstraat Rotterdam, soort gelijk plaatje is eerder voorbij gekomen.
-
- Senior Zoeker
Ja, dat is 3176, een andere foto van dezelfde situatie: viewtopic.php?p=18237#p18237
Maar de oplossing Wolphaertstraat is indertijd (m.i. terecht) door Arnold in twijfel getrokken.
Maar de oplossing Wolphaertstraat is indertijd (m.i. terecht) door Arnold in twijfel getrokken.
-
Re: 8417 Rotterdam, Wolphaertstraat
Paul, helemaal goed, wat een geweldig perfect geheugen (oftewel op z'n Rotterdams "een geheugen als een ijzeren pot"). Klopt als een bus, die andere was zp-tje 3176. Komen die 2 dus als een koppeltje heel mooi bij elkaar, terwijl ik ze toch op verschillende momenten hebt weten te verkrijgen. Ik dank je hartelijk voor het gebruik mogen maken van je kennis dat leidde tot de gezochte oplossing. Erwin en dibbler ben ik ook mijn dank verschuldigd.
-
de tekst van 3176 nog eens herlezen en tot me laten komen, wat leidt naar niet-opgelost en alsnog een zoekplaatje.
Aan dit zp-tje gewerkt in de rust van Feijenoord - Bayer Leverkussen [0-4 !!!!] en daardoor toch minder scherp, zoals ook de club van Zuid.
Aan dit zp-tje gewerkt in de rust van Feijenoord - Bayer Leverkussen [0-4 !!!!] en daardoor toch minder scherp, zoals ook de club van Zuid.