8827 Rotterdam
-
8827 Rotterdam
belijnde gelopen fotokaart stempel 1915, zou de Heemraadssingel moeten zijn, maar ja ...
ik zie links een begin van een singel / watertje en voor de huizen tuintjes
de 2 huizen rechts zijn markant door hun nokversieringen
-
- Senior Zoeker
Re: 8827 Rotterdam
Geen resultaat bereikt met Lens 
Kunnen we de achterkant zien? Het kruisje zou betekenen dat de afzender daar woont?
Kunnen we de achterkant zien? Het kruisje zou betekenen dat de afzender daar woont?
-
Erwin, hierbij scans van de achterzijde
ik kom niet verder dan MdB
"de 5 beneden ramen van ons"
ik zie nog nauwelijks bestrating, geen straatlantaarns, geen stoepputten
wel beschermde gemeente-aanplant
succes!
ik kom niet verder dan MdB
"de 5 beneden ramen van ons"
ik zie nog nauwelijks bestrating, geen straatlantaarns, geen stoepputten
wel beschermde gemeente-aanplant
succes!
-
- Zoeker
Op de achterkant van de kaart staat bij het adresgedeelte ook Heemraadweg geschreven, nu vind ik dat inderdaad wel heel veel op het zoekplaatje lijken.
Al is er ook veel gesloopt (denk ik) kon ik het betreffende blok niet terug vinden.
Rotterdam Heemraadweg
https://www.google.com/maps/place/Heemr ... FQAw%3D%3D
Al is er ook veel gesloopt (denk ik) kon ik het betreffende blok niet terug vinden.
Rotterdam Heemraadweg
https://www.google.com/maps/place/Heemr ... FQAw%3D%3D
-
- Senior Zoeker
Deze panden staan aan de Rozenburglaan in Kralingen - gewoon zoeken waar "tuintjes" zijn en daar zijn in R'dam maar een beperkt aantal mogelijkheden:
https://maps.app.goo.gl/4XxhZ7HFkFhzARkZ9
https://maps.app.goo.gl/4XxhZ7HFkFhzARkZ9
-
mijn hele verzameling Heemraadssingel maar eens doorgekeken met daarin o.a. tientallen fotokaarten ervan. Het frappante is nu dat ik deze ook als ongelopen fotokaart al sinds 1996 heb, achterop in potlood Heemraadssingel RDam. Ooit opgeborgen maar nooit gecheckt of dat wel klopte. Het handschrift Heemraadsingel is van de vorige eigenaar waarmee ik intensief samenwerkte. De kans is heel groot dat ik hem influisterde dat het de Heemraadssingel zou zijn. Maar eindconclusie: leuk allemaal dat gebrabbel van me, maar nog geen steek verder.
Mijn eerste aanwinst nog eens met een loep bekeken, het zou heel goed kunnen dat rechts de huisnummer zijn: 96, 98 en 100.
Mijn Rotterdamse "voelsprieten" fluisteren me iets in van 'Land van Hoboken', toen nog een ongerept stuk land, particulier eigendom totdat de gemeente Rotterdam het in 1924 kocht. De bebouwing is van vóór die datum. Maar ook daar nog niet succesvol, ook de beeldbank van het Stadsarchief Rotterdam levert geen bijdrage.
Mijn eerste aanwinst nog eens met een loep bekeken, het zou heel goed kunnen dat rechts de huisnummer zijn: 96, 98 en 100.
Mijn Rotterdamse "voelsprieten" fluisteren me iets in van 'Land van Hoboken', toen nog een ongerept stuk land, particulier eigendom totdat de gemeente Rotterdam het in 1924 kocht. De bebouwing is van vóór die datum. Maar ook daar nog niet succesvol, ook de beeldbank van het Stadsarchief Rotterdam levert geen bijdrage.
-
- Senior Zoeker
Arnold, heb je de oplossing niet gezien - zie hier boven ?
terwijl jij de oplossing typte, was ik bezig met verder zoeken. We hebben elkaar op de site dus net gemist.
terwijl jij de oplossing typte, was ik bezig met verder zoeken. We hebben elkaar op de site dus net gemist.
-
Re: 8827 Rotterdam, Rozenburglaan
Erwin, je bent DE REDDER in geval van twijfel en onzekerheid. Niks Rotterdam-west, maar het alom gerespecteerde Kralingen dus. Hartstikke fijn dat je hem hebt weten te vinden, aan de andere kant een hele lichte teleurstelling dat de opname niet is gemaakt is de favoriete wijk van mijn geboortestad. Maar dat zet ik natuurlijk direct opzij nu je me bij de hand naar de juiste plek hebt geleid. Knap werk weer van je. Logisch denken, structureel werken en vindingrijk. Ik ben blij met je.
-
- Senior Zoeker
Overigens, adresboek 1918 geeft "M de Bie" op Rozenburglaan 94a en dat is het pand met het kruisje.
Die zal de kaart verzonden hebben.
Die zal de kaart verzonden hebben.