5902g Zeeland? stempel Middelburg - PdH

Plaats reactie
Arnold Tak

5902g Zeeland? stempel Middelburg - PdH

Bericht door Arnold Tak »

mijn gast denkt wederom aan Zeeland
Bijlagen
5902gArnold 002.jpg
5902gaArnold 002a.jpg
Arno
Junior Zoeker

Re: 5902g Zeeland? stempel Middelburg - PdH

Bericht door Arno »

Opgelost! Een kort verslagje van mijn zoektocht, voor wie het interesseert.
Bij dit zoekplaatje ben ik gaan Googlen op naam van de verzender Jacoba en ontvanger, haar vriendin Ali. Ali had ik snel gevonden en haar geboortedatum (1925) gaf mij een indicatie over de leeftijd van haar vriendin Jacoba Moens, die dus hoogstwaarschijnlijk ook rond 1925 geboren zal zijn. Dit sloot al veel Jacoba's Moens uit (blijkbaar een veel voorkomende voor- en achternaam in Zeeland).
Op Google liep ik vervolgens een beetje vast, ook op Zeeuwen Gezocht geen bruikbare treffers.
Daarna de krantenbank Zeeland geprobeerd en na een poosje had ik beet! Een Jacoba Moens die in 1927 geboren is, in Nieuw- en Sint Joosland. Zou dit ze kunnen zijn?
Screenshot_20251021_101415_Chrome.jpg
Jacoba was blijkbaar 10 jaar toen die kaart verstuurd is, dus hoogstwaarschijnlijk staat haar ouderlijk huis op de fotokaart. Zoeken naar dat adres dus. Via de namen van haar ouders uit het geboortebericht vond ik een overlijdensadvertentie van haar vader. Maar daarin helaas geen adres. Wel de namen van de broers van Jacoba. Daar zocht ik op verder. Uiteindelijk vond ik een ondertrouw advertentie van haar broer Maarten Moens. En daar stond het adres van zijn ouderlijk huis vermeld! Molendijk 64 te Nieuw- en Sint Joosland.
Screenshot_20251022_222129_Chrome.jpg
Toen snel naar Google Maps, en bingo!!
Screenshot_20251022_222329_Maps.jpg
Het lagere huisje rechts is Molendijk 64, van waaruit deze kaart verstuurd is.
svanwijngaarden
Junior Zoeker

Re: 5902g Zeeland? stempel Middelburg - PdH

Bericht door svanwijngaarden »

Mooie speurtocht !! na 6 jaar opgelost . :cool:
Arnold Tak

Re: 5902g Nw. en St. Joosland, Molendijk

Bericht door Arnold Tak »

Arno, heerlijk om een Zeeland-deskundige in de gelederen erbij te hebben. Je verblijdt ons van je oplossingen te mogen genieten. Hartstikke bedankt, mede namens mijn gast.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zeeland”