8922 rondvaartboot Rotterdam DIANA

Plaats reactie
Arnold Tak

8922 rondvaartboot Rotterdam DIANA

Bericht door Arnold Tak »

ioa8922.jpg
onbelijnde ongelopen fotokaart
de lokatie is bekend, links de Westerkade, rechts de Willemskade
in de mast een vlag met 3 letters I S I, ik heb geprobeerd te achterhalen waar dat voor staat, maar da's me niet gelukt
op het achterdek wat 'belangrijke' mensen
weet iemand iets meer van de maatschappij te melden met die 3 letters?
achterop een stempeltje van de fotograaf: Copyright Photograph M., Lindenborn, Zelhem, neg. nr. 9581
ik schat de opname rond 1930
Stefan de Leeuw
Zoeker

Re: 8922 rondvaartboot Rotterdam DIANA

Bericht door Stefan de Leeuw »

Die vlag danwel wimpel fladdert in een krul, maar zoiets als een "I" of een "L" en een "S" lijken zichtbaar.
Ik ben er vrijwel zeker van dat dit https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/diana/ dezelfde schuit met dito vlag betreft.
Een in 1913 gebouwde directieboot van L. Smit & Co te Rotterdam. Geen echte rondvaartboot dus.
Arnold Tak

Re: 8922 Rotterdam directieboot DIANA van Smit

Bericht door Arnold Tak »

In 1901 verplaatste L. Smit & Co. het hoofdkantoor van Alblasserdam naar een pand aan de Westerkade 11 in Rotterdam. In 1914 verhuisde men wederom naar een pand aan het Westplein 5. Op 1 mei 1923 werden de bedrijven van L. Smit & Co. en ISM samengevoegd tot L. Smit & Co's Internationale Sleepdienst. Het hoofdkantoor werd gevestigd aan Westplein 5. De rivierdienst werd ondergebracht in het oude kantoor van ISM (de N.V. Internationale Sleepdienst Maatschappij) aan de Willemskade 12.

Wellicht was bovenstaande tekst aanleiding om de opname met die bewuste achtergrond te maken. De I en de S staan dan voor Internationale Sleepdienst. De rechter letter zou dus wel eens een M kunnen zijn geweest en staat dan voor Maatschappij.

Stefan de Leeuw, je het me weer geweldig geholpen en me daarmee een groot plezier gedaan. Ik dank je dan ook graag heel hartelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”