belijnde ongelopen fotokaart
er werd gedacht aan Katendrecht met veerboot, ca. 1925
dat van Katendrecht, daar kan ik in komen, maar veerboot (bedoeld wordt dan de heen-en-weer)??
kade met kranen, dukdalven, bebouwing en rook
8981 havenkade, wsch. Rotterdam-Zuid
-
Arnold Tak
-
Sicco Fockens
- Senior Zoeker
Re: 8981 havenhkade, wsch. Rotterdam-Zuid
De pont lijkt wel op het Rotterdamse wagenveer. Even kijken wat foto's van beide aanlegsteigers laten zien.
Arnold -> Sicco - nu zie ik het ook, dat rokende ding tussen de dukdalven zou weleens een "strijkijzer" kunnen zijn, ik zag dat helemaal over het hoofd
Arnold -> Sicco - nu zie ik het ook, dat rokende ding tussen de dukdalven zou weleens een "strijkijzer" kunnen zijn, ik zag dat helemaal over het hoofd
-
Sicco Fockens
- Senior Zoeker
Het zou de Katendrechtse aanlegsteiger van het wagenveer kunnen zijn, die tussen de Rijn- en de 1e Katendrechtse haven lag. De brugkranen links op de foto stonden dan aan de Maashaven NZ. Nog even verder zoeken.
-
Sicco Fockens
- Senior Zoeker
https://hdl.handle.net/21.12133/204518B ... 6C72A2451B
Hier zie je bijna alles wat op de foto staat maar dan vanaf de andere kant. Het wagenveer op weg naar de steiger Katendrecht, en de brugkranen aan Maashaven NZ.
Hier zie je bijna alles wat op de foto staat maar dan vanaf de andere kant. Het wagenveer op weg naar de steiger Katendrecht, en de brugkranen aan Maashaven NZ.
-
Arnold Tak
Re: 8981 Rotterdam, links Katendrechtse aanlegsteiger
Sicco, geweldig goed gevonden, je hebt met voor 100% overtuigd. Zelfs vanuit een andere hoek is je oplossing overduidelijk. Ik dank je dan ook graag heel hartelijk.