1037 huis op nummer 32

Plaats reactie
Arnold Tak

1037 huis op nummer 32

Bericht door Arnold Tak »

wat vroeger vaak werd gedaan: je maakte met je eigen camera (of liet dit maken) een fotootje van je huis en liet dit diverse malen afdrukken
je kocht een aantal blanco briefkaarten en plakte daar het fotootje van je huis op en verstuurde het eindresultaat naar familie, vrienden en bekenden
voila, een unieke en persoonlijke fotokaart
ik heb in het verleden heel wat van die kaarten gehad en ik had de ervaring dat de opname dikwijls in Den Haag of Utrecht was genomen
komt dit omdat daar een welgestelde groep mensen woonde die zich de luxe van een camera kon veroorloven?
het vreemde is dat ik ze van Rotterdam nauwelijks tot niet ben tegengekomen

de straatnaambordjes zijn jammergenoeg heel slecht te lezen, vandaar een extra scan
Bijlagen
1037.jpg
1037.jpg (96.41 KiB) 1168 keer bekeken
1037a.jpg
1037a.jpg (64.4 KiB) 1156 keer bekeken
Dik
Senior Zoeker

Bericht door Dik »

Op het bordje links van de lantaarn staat Hugo de Grootstraat.

Deze panden komen voor in Leiden en wel op de kruising Vreewijkstraat/Hugo de Grootstraat. Ik kan alleen de belending niet plaatsen.

Zoeken op http://www.funda.nl en dan Hugo de Grootstraat Leiden
Arnold Tak

Leiden, kruising Vreewijkstraat/Hugo de Grootstraat

Bericht door Arnold Tak »

Dik, ik heb Funda bekeken en vind inderdaad ook de stenen omlijsting van het bovenvenster van de deur. Mooie appartementen trouwens. maar 540 duizend euro voor een verbouwde zolder? Hartelijk dank voor je oplossing, heel goed gevonden. Op het straatnaambordje (wat ik nu ook kan lezen) of op het detail?
Mijn ervaring dat dit soort kaarten dikwijls uit Den Haag of Utrecht afkomstig zijn, moet ik nu toch maar gaan bijstellen met de recente vondsten in Leiden en Haarlem.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Leiden”