1070 fietsenwinkel van G.J. of C.J. Smit op nr. 67

Arnold Tak

1070 fietsenwinkel van G.J. of C.J. Smit op nr. 67

Bericht door Arnold Tak »

op de winkelruit staat: Raleigh Cycles en onder de naam van de eigenaar zijn telefoonnummer: TEL.No216 als ik het goed lees
er hangt een affiche achter het raam met daarop FLORA (mogelijk de lokaliteit waar de aangekondigde gebeurtenis gaat plaatsvinden)op de achterzijde van de belijnde en ongelopen fotokaart staat geschreven:
1938
30 Augs tot 11 October
met Mina in pension geweest
Michel
Bijlagen
1070.jpg
1070.jpg (121.63 KiB) 1546 keer bekeken
jan lemmens
Senior Zoeker

Bericht door jan lemmens »

In het telefoonboek van 1915 staat; Tel. 215 (dus geen 216) Smit, G.J., Rijwielhandel en rep.-inr., Nieuw Baarnstr., Baarn. In het telefoonboek van 1950 staat hij nog steeds vermeld met het adres N. Baarnstr. 67.
Dit is misschien het adres, wat gezocht wordt.
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Het huis van het zoekplaatje bestond in 1915 nog niet, maar rijwielhandel Smit in Baarn wel. Het huisnummer in de telefoongids is niet gegeven. Op http://www.oud-baarn.nl/StratenMN/pages/nie3_jpg.htm wordt rijwielhandel Smit met name genoemd. Deze foto is van voor de bouw van het zoekplaatjeshuis. Ik vermoed dat Smit aanvankelijk in een oud pand zat en later een nieuw huis met winkel en werkplaats heeft laten bouwen. Dit zou dan Nieuw Baarnstraat 67 moeten zijn. Dit verklaart ook het andere telefoonnummer. In Nieuw Baarnstraat 67 zit nu Economisch Adviesbureau Trinity. Ik weet niet of dit het gezochte huis is. Het enige huis dat in aanmerking komt is het laatste huis vlak voor de rotonde met de Eemnesserweg. Vanuit de lucht komen vorm, schoorstenen en dakkapel overeen. Maar dit heeft volgens mij geen nummer 67! Dit nummer ligt thans tussen de Sophialaan en de Nassaulaan en daar is het niet. Mogelijk zijn de huisnummers veranderd.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker

Nieuw Baarnstraat 99 Baarn

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Volgens mij heeft Martin het juist gezien.
Het adresboek van Baarn uit 1948 geeft als hoogste onevennummer 67.
Zie http://www.groenegraf.nl/zoekadresboek.php
Zoeken op achternaam Smit klik bij G.J. Smit rijwielhersteller op de naam dan komt de pagina van de straat in beeld. Nr.67 zou dan het pand op de hoek met de Eemnesserweg zijn.
Nu in 2009 is het hoogste nummer volgens het telefoonboek huisnr. 99.
In het middenstuk tussen Sophialaan en de Nassaulaan is op de luchtfoto een groot gebouw te zien (flat?). Dit zou de reden van een huisnummerwijziging kunnen zijn.
Het pand van het ZP is volgens mij ook het huidige Nieuw Baarnstraat 99.
Fotobewijs nog niet gevonden.
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Wie gaat er in Baarn even een foto maken?
jeannet
Senior Zoeker

Bericht door jeannet »

Als het inderdaad nieuwe baarnstraat 99 is dan heb ik dit gevonden misschien kan er dan iemand contact met hun opnemen.
http://www.ilocal.nl/nl/uitgeverijen/co ... 6113952222
jeannet
Senior Zoeker

Bericht door jeannet »

Volgens telefoonboek zit er nu
Diesel Systems Holland BV - Dieseltechniek en -motoren

Nieuw Baarnstraat 99
3743BP Baarn

* 035-5380646
* (Fax) 035-5380795
Niet geregistreerd

geheim ontrafeld?

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik kwam er toch langs vanmorgen en heb een foto gemaakt van het enige pand dat in aanmerking komt. Het is op nummer 97 ( iets naar achteren zit het bedrijfje Diesel op nr.99 in een loodsje) Daarna komt de rotonde.

De woning aan de linkerzijde is ouder terwijl op nummer 67 een flatgebouwtje staat met winkels op de begane grond . Dus omnummering geweest in het verleden denk ik.

Nu de foto even proberen te plaatsen, dat zal wel niet kunnen dus ik probeer het met Tinypick, lukt dat niet dan stuur ik hem wel apart na.

Afbeelding

Mvg. Mw. W. Fennis
Niet geregistreerd

mpffftt

Oeps, dit was nu ook de bedoeling niet......

Een beetje kleiner moet ook kunnen....

Afbeelding

Excuses voor het ongemak

Mvg W. Fennis
Niet geregistreerd

Volgens mij is Nieuw Baarnstraat 67 ( nu 97) de afgebeelde woning. De luiken zijn zelfs nog identiek evenals het metselwerk langs de boeideel. Ook het ronde topgevelraampje komt overeen en de raampartijen op de begane grond veronen grote overeenkomsten.

Mvg. W. Fennis
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht”