0541 Pax Intrantibus
-
0541 Pax Intrantibus
ongelopen belijnde fotokaart
pension, zomer- en winterverblijf Huize Del ? verder onleesnbaar
centr. verw.
pension, zomer- en winterverblijf Huize Del ? verder onleesnbaar
centr. verw.
- Bijlagen
-
- 0541.jpg (92.81 KiB) 1575 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
Pax intrantibus betekend zo iets als ,, vrede aan hen die hier binnen treden ,, en is dus zoiets als een bordje ,,welkom,, op de deur ..
geen aanwijzing waar we echt iets mee kunnen.
echter ,,huize del... ,, zou de 4e letter een p zijn dan zal de naam zeker ,,delphi ,, zijn , maar de f en dan ,,delfi,, zou ook kunnen..
arnold kun je wellicht iets van de 4e letter maken .
met de naam moet dit pension te vinden zijn , je moest ten slotte wel wat adverteren om de stadse mens aan te trekken ..
Het pand dat zal waarschijnlijk aan een doorgaande weg gestaan hebben dit gezien de vele teksten op de gevel.
Ook het zitje in de tuin doet vermoeden dat uitzicht op voorbij rijdende voertuigen enig vertier gaven ..
Denk hierbij aan een bos rijke straatweg tussen 2 belangrijkere dorpen of een stadse uitvals weg .
Het gooi maakt een goede kans ..bussum , hilversum , laren , baarn enz .. andere mogelijkheid is Bilthoven /de bilt
Het pand is uit ong 1900-1910 echter de foto uit 1940 -1950 , gezien de moderne parasol en de centrale verwarming .
geen aanwijzing waar we echt iets mee kunnen.
echter ,,huize del... ,, zou de 4e letter een p zijn dan zal de naam zeker ,,delphi ,, zijn , maar de f en dan ,,delfi,, zou ook kunnen..
arnold kun je wellicht iets van de 4e letter maken .
met de naam moet dit pension te vinden zijn , je moest ten slotte wel wat adverteren om de stadse mens aan te trekken ..
Het pand dat zal waarschijnlijk aan een doorgaande weg gestaan hebben dit gezien de vele teksten op de gevel.
Ook het zitje in de tuin doet vermoeden dat uitzicht op voorbij rijdende voertuigen enig vertier gaven ..
Denk hierbij aan een bos rijke straatweg tussen 2 belangrijkere dorpen of een stadse uitvals weg .
Het gooi maakt een goede kans ..bussum , hilversum , laren , baarn enz .. andere mogelijkheid is Bilthoven /de bilt
Het pand is uit ong 1900-1910 echter de foto uit 1940 -1950 , gezien de moderne parasol en de centrale verwarming .
-
HERKANSING detailscan van naam
Sander, hier heb je de tekst en kun je zelf oordelen
- Bijlagen
-
- 0541a.jpg (119.69 KiB) 1434 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Bij mij kwam de gedachte op dat er DELTA zou kunnen staan. Er was een pension Huize Delta in Valkenburg, http://www.suikerzak.nl/catalogusviertjesV.html. Oud-Valkenburgerweg 58. Of het afgebeelde gebouw in Valkenburg past weet ik niet, maar ik wilde het toch even melden.
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
goed gevonden de mogelijke naam ,,huize delta ,,
Het pand in groenlo heeft er wel iets van weg , vooral het formaat en afstand tot de weg zouden kunnen kloppen ..
Toch zie ik verschillen , ik vind de erker op de 1e etage niet terug en ook geen openslaande deuren op begaande grond heeft het zoekplaatje niet ..
wellicht is er een betere foto te vinden
krant 1928 ook een huize delta van j. de pater in voorthuizen
Het pand in groenlo heeft er wel iets van weg , vooral het formaat en afstand tot de weg zouden kunnen kloppen ..
Toch zie ik verschillen , ik vind de erker op de 1e etage niet terug en ook geen openslaande deuren op begaande grond heeft het zoekplaatje niet ..
wellicht is er een betere foto te vinden
krant 1928 ook een huize delta van j. de pater in voorthuizen
-
- Senior Zoeker
Ik denk dat dit helaas niet Huize Delta in Groenlo is. Voor enkele heel duidelijke foto's van dit pand: kijk op http://www.scherpinbeeld.nl, zoek op Winterswijkseweg (deel 1).
http://www.scherpinbeeld.nl
http://www.scherpinbeeld.nl
-
- Senior Zoeker
Delta ?
Even voortbordurend op de naam Delta.
Ik heb uitgesloten door het vinden van een afbeelding:
Hilversum Gr. Florislaan 25
Bussum Cafe Delta, en verder Delta's in Huis ter Heide, Nunspeet, Putten en Groenlo.
Hou nog over:
Delta's in Hilversum, Tromperbergerweg 8?? in Apeldoorn, Regentesselaan en een in Eefde.
Ik heb uitgesloten door het vinden van een afbeelding:
Hilversum Gr. Florislaan 25
Bussum Cafe Delta, en verder Delta's in Huis ter Heide, Nunspeet, Putten en Groenlo.
Hou nog over:
Delta's in Hilversum, Tromperbergerweg 8?? in Apeldoorn, Regentesselaan en een in Eefde.