1380 stoomtram voor kerkgebouw

Plaats reactie
Arnold Tak

1380 stoomtram voor kerkgebouw

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
Bijlagen
1380.jpg
1380.jpg (118.83 KiB) 1099 keer bekeken
Niet geregistreerd

Tram

Bericht door Niet geregistreerd »

Locomotief 15 genaamd Driebergen gebouwd in 1900 door de Bredase fabriek Backer en Rueb, van de OSM met een van de prachtige rijtuigen uit de serie AB 30-34 of AB 35-54 gebouwd in 1910 en 1911 door Allan in Rotterdam nadert in Wijk bij Duurstede het eindpunt.
Sjoerd Eeftens
Niet geregistreerd

Tram

Dit moet dan de Klooster Leuterstraat te Wijk bij Duurstede zijn en dan is het voor 31 maart 1931 want toen werd de stoomtram op deze zijlijn het slachtoffer van de elektrificatie van de hoofdlijn Amersfoort - Zeist - Rhenen - Arnhem.
Sjoerd Eeftens
Ingrid
Senior Zoeker

Kloosterleuterstraat

Bericht door Ingrid »

Ik kon zo gauw geen plaatje vinden van hetzelfde straatbeeld, maar bijgaande foto vanaf de andere kant (het Utrechts Archief, zoekterm 'RK kerk') bewijst m.i. dat Sjoerd Eeftens gelijk heeft.
Bijlagen
9763 utrechts archief klooster leuterstraat.jpg
9763 utrechts archief klooster leuterstraat.jpg (43.23 KiB) 1044 keer bekeken
Arnold Tak

Wijk bij Duurstede, Klooster Leuterstraat

Bericht door Arnold Tak »

Sjoerd, ik ben heel blij met je snelle oplossing. Was deze specifieke opname je bekend uit een publicatie? Ik heb alle door jou gegeven informatie aan mijn kaart toegevoegd. Was er zelfs nog een stukje Rotterdamse invloed te zien, leuk. Ook Ingrid nog bedankt voor de ondersteunende bewijsopname. Kaart gaat in mijn collectie 'topkaarten' met het oog waarop ik hem ook had aangeschaft.
Niet geregistreerd

Tram

Straatbeelden zijn me vaak niet bekend. Kenmerken aan spoor- en tramwegmaterieel en vooral aan spoor- en tramweginfra des te meer. Mijn archief is zo opgezet dat deze kenmerken zeer snel tot een locatie leiden. Maar uiteraard tast ik ook nog wel eens in het duister!
Sjoerd Eeftens
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht”