1415 W.C.A. Bervoets
-
1415 W.C.A. Bervoets
belijnde ongelopen fotokaart
manufacturen W.C.A. Bervoets met daaronder firma P.J. Bervoets confectie hoeden mode-artikelen
de lage bebouwing rechts wekt toch de indruk van een wat kleinere plaats
manufacturen W.C.A. Bervoets met daaronder firma P.J. Bervoets confectie hoeden mode-artikelen
de lage bebouwing rechts wekt toch de indruk van een wat kleinere plaats
- Bijlagen
-
- 1415.jpg (172.53 KiB) 1467 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Google: 'Op zaterdag 7 februari 1942 werd [te Vaassen] de heer W.C.A. Bervoets begraven.' P.J. Bervoets was waarschijnlijk zijn zoon. Hij speelde in Vaassen in de jaren 1940 o.m. een rol als medeoprichter van een vereniging. Er was een zaak Bervoets op het adres Dorpstraat 73, nu de behuizing van het museum Vaassen Historie. Of het om het juiste pand gaat?
-
- Senior Zoeker
-
Vaassen, Dorpsstraat
Sander en Ingrid, een prachtige samenwerking tussen jullie beiden leidde snel tot resultaat. Leuk mede omdat jullie alletwee mij weer enthousiasmeerden met mijn site door te gaan. Reuze bedankt voor de oplossing. Ik ben zelf ook na je tip met Funda in de slag geweest en herken inderdaad een overeenkomst in de gevel. De kaart krijgt een passend plekje in mijn eigen verzameling "mooi Nederland".
W.C.A. Bervoets
W.C.A. Bervoets was mijn opa, die ik helaas nooit gekend heb. Hij werd Carel genoemd. P.J. (Peter Johannes) Bervoets was de oprichter van de firma Bervoets (1867) en de vader van Carel. Het pand waar hij voor staat stond op de Dorpsstraat 70 en is - dacht ik - in 2010 afgebroken. De zaak van Carel Bervoets werd voortgezet door zijn zoon Peter (Piet) en later door diens zoon (Peter) en dochter (Carla). Meer informatie is te vinden in "Vaassen. Wandelend door de Dorpsstraat" van F.J.T Schumacher